Özöğrenimli olduğu sanatsal üretim pratiğine bakıldığında fotoğraf medyumuyla ilişkilenen Berk Kır, fotoğraflarında hayatın akışına aykırı bir müdahale içerir. Zaman içinde meydana gelen olayları fotoğraflamak yerine, anları orada alımlayarak yarattığı sağduyu yaklaşımıyla başka zaman dilimlerinin içerisinde bir araya getirir. Kendi deyimiyle "hayat montajı" yaratır. Yaşadığı şehir olan İstanbul'da uzun mesafeli yürüyüşler yaparak bulduğu nesnelerle yaratacağı kompozisyonları destekler. Fotoğraf tekniklerini redderek, gerçekliğine en yakın bulduğu anları yaratmanın peşinden gider. Sanatçı; insan vücudu, mekan ve nesne arasındaki ilişkiye odaklanarak duygusal geçişlere ve çağdaş sorunlara yaklaşım geliştiriyor.
Çift Pozlama Tekniğinde İsimsiz, 2019
Başımın Üstünde Yerin Var Serisinden, 2019
İsimsiz, 2020
Gözyaşlarımdan Çay, 2021
Kendilik Yemeği, 2021
Başımın Üstünde Yerin Var Serisinden, 2022
Boğulma Ertesi III, 2022
Kağıt Kesiğinden Daha Çok, 2022
Sözün Düşüşü, 2022
Ütü portre, 2022