Açık Stüdyo: Bilge Bal

mimarizm.com / 11 Nisan 2022
Mimar ve Akademisyen Bilge Bal’ın katılımıyla Kuzguncuk İskelesi’nde gerçekleşecek Açık Stüdyo'nun son başvuru tarihi 12 Nisan 2022.

Türkiye Tasarım Vakfı tarafından düzenlenen Açık Stüdyo'da, tasarım öğrencilerinin ve genç profesyonellerin bir araya gelerek projelerini çalışabilecekleri, beraber çalışma ortamından beslenecekleri uzman bir tasarımcı katılımcılara eşlik etmektedir.

Açık Stüdyo, Mimar ve Akademisyen Bilge Bal’ın katılımıyla, 13 Nisan Çarşamba günü saat 14.00 - 18.00 arasında Kuzguncuk İskelesi’nde gerçekleşecek.

Başvuru için 250 kelimeyi aşmayan niyet mektubunuzu, etkinlik@turkiyetasarimvakfi.org adresine göndermeniz gerekmektedir.

Kontenjanın 10 kişi ile sınırlı olduğu etkinliğe, 12 Nisan Salı saat 17.00'ye kadar başvuru yapılabilir.

 

*

Bilge Bal Hakkında

İstanbul’da yaşayan mimar, araştırmacı ve akademisyen. İTÜ Mimarlık Bölümü’nden fakülte ve bölüm ikinciliğiyle mezun oldu. Yüksek lisans eğitimini portfolyosu ile 100% başarı [yetenek] bursunu kabul aldığı, İstanbul Bilgi Üniversitesi Mimari Tasarım programında, program ve enstitü birinciliğiyle tamamladı. İTÜ Mimari Tasarım Doktora Programı’nda başladığı “Çizgiyi Çekmek: Mimari Çizime Yakın Bakış” başlıklı doktora tezini tamamlamak üzeredir.
2013-2021 yılları arasında İstanbul Bilgi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde tam zamanlı fakülte üyesi olarak çalıştı. Temel tasarım stüdyoları ve mimari çizim stüdyolarının bir parçası olarak birinci sınıf eğitimine yoğunlaştı. 2018 yılından itibaren doktora araştırması, İstanbul Bilgi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde açık bir stüdyo olarak kurguladığı birinci sınıf Mimari Çizim Stüdyosu I ve II’nin temelini oluşturdu; 2020-2021 yılları arasında bu iki stüdyonun akademik koordinatörlüğünü yaptı, son üç yıllık yaklaşımını ve ana strüktürünü tasarladı. “Atlas of Drawings” platformu üzerinden mimari çizim stüdyolarının üç yıllık yolculuklarını ve dolayısıyla doktora araştırmasını çeşitli ortamlarda paylaşıma açtı. Lines of/for/among/around Architecture ismiyle biri Versus Art Project’te gerçekleşen günübirlik ve dönemlik sergiler, yarışma, çevrimiçi ve yüz yüze atölye serileri, ulusal ve uluslararası
konuşma dizileri, akademik buluşmalar organize etti. 2018 yılında 16. Venedik Mimarlık Bienali’nin yan etkinliği, Global Art A airs (GAA)ff davetiyle Marinaressa Gardens’ta sergilenecek projenin koordinasyon ekibinde bulundu.
Mimarlık kültürüne katkı sağlayan 40 yaş altındaki genç yaratıcılardan biri olarak GEMMS 2021, Genç Mimarlık Seçkisi ve Sergisi’ne seçildi. Şimdi, İstanbul’da, çizginin hâllerine dair bir “Drawing Center / Çizim Merkezi” ortamını kurmak üzerine çalışıyor.
Mimarlık ve edebiyat ilişkisi, kentsel ve mimari anlatılar olarak haritalar, mimari temsil teknolojileri, mimari çizim kuramı, çizim ile metin, çizgi ile kelime arasındaki ilişkiyle ilgileniyor. Araştırdığı konular üzerine davetli sunuşları ve çizim atölyeleri yürütücülükleri bulunmaktadır. XXI, Mimarlık, METU JFA, Tasarım+Kuram gibi dergilerde çeşitli makaleleri yayınlandı. Müzecilik Yazıları/Halil Edhem (Elçin Gen ile birlikte, İstanbul:İletişim Yayınları, 2020), Muhafaza/Mimarlık (İstanbul: İletişim Yayınları, 2019) ve Continental Capitals: Paris, Berlin (İhsan Bilgin ile birlikte, İstanbul: İBÜ Yayınları, 2016) kitaplarının editörlüğünü yaptı. Arzu Mimarlığı: Mimarlığı Düşünmek ve Düşlemek (İstanbul: İletişim Yayınları, 2012) derlemesinin yazarları arasındadır. Aktörlerden biri olarak gördüğü çizim enstrümanlarını ve olağan kapasitelerini eleştirel bir biçimde irdelemek üzere düzenli olarak Manifold’da yazıyor, “Elin Araçları, Soyu Tükenen Çizim Enstrümanları” serisini 2017’den beri sürdürüyor. Aynı zamanda dijital teknolojilerle el üretiminin kesişiminde tasarım eğitimi üzerine düşünüyor.


İlişkili Haberler
Etiketler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :