Transition/Geçiş Projesi Aralık Programı

mimarizm.com / 09 Aralık 2013
Transition/Geçiş Projesi Aralık Programı

Yapı Kredi Kültür Merkezi, inşaat halindeki boş binasında sanatsal etkinliklere devam ediyor.


Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık'ın Beyoğlu'nda bulunan binasının yenilenme sürecinde, binanın inşaat alanında yapılan Transition/Geçiş Projesi etkinlikleri, 6 – 27 Aralık tarihleri arasında Anahita Razmi, Nicoline Van Harskamp, Nigel Rolfe ve Fatma Bucak'ın işlerinden oluşan video gösterimlerine ev sahipliği yapacak.



Video karesi, "Altın – Avrupa Hayali" (2010), Nigel Rolfe


Başak Şenova ve Fatma Bucak'ın küratörlüğünü üstlendiği Transition/Geçiş Projesi, yerli ve yabancı birçok sanatçının canlı performansları, performans gösterimleri (screening) ve proje bitiminde düzenlenecek olan bir sergi ve kitaptan oluşuyor. Toplam 8 ay sürecek olan ve 5 bölümden oluşan Transition/Geçiş Projesi, 15 Mart 2014'te düzenlenecek olan bir sergiyle sona erecek.

Projenin dördüncü  bölümü 5 Aralık'ta Lucy Beech ve Edward Thomasson tarafından hazırlanan Pasif Agresif adlı canlı performansla başladı. Proje kapsamında 6 Aralık – 27 Aralık tarihlerinde ise Anahita Razmi, Nicoline Van Harskamp, Nigel Rolfe ve Fatma Bucak gibi sanatçıların işlerinden oluşan video gösterimleri yapılacak.


PASİF AGRESİF, 2013
Lucy Beech ve Edward Thomasson'ın, Geçiş Projesi için ürettikleri Pasif Agresif performansının koreografisinde sanatçıların yanı sıra, İstanbul'dan altı katılımcı yer alıyor. İnsanlar arası etkileşimin yakınlık ve uzaklığına birebir yaklaşan Pasif Agresif, mekânsal olanakları ve yükseltilmiş sesleri, gündelik deneyimlerde ve performanslarda neyin görünür, neyin görünmez olduğunu vurgulamak için kullanıyor.



Canlı performans, "Bir Arada Tutmak" (2010), Lucy Beech Edward Thomasson

Grubun koreografi düzenlemesinde ortaya çıkan sesler, performans bölgesine yerleştirilmiş mikrofonlar tarafından alınıp, izleyicilerin bulunduğu alana güçlendirilmiş şekilde geri veriliyor. Oyuncuların sesleri, performans esnasında grubun hareketleri ve canlı ses kaydının harmanlanmasıyla üretilen sesleri canlı olarak yönlendiriyor. Bu teknik ile, mekânsal belirsizlik hissi yaratılması amaçlanıyor. İzleyici hareketten uzak olmasına rağmen, üretilen sese yakın oluyor. Bu biçimsel belirsizlik, döngüsel olarak bireyin kalabalıkla ilişkisine gönderme yapıyor. Aynı zamanda izleyicilerin hareketten ayrık konumu da, insanlar arası gündelik etkileşimde performansın ve gözlemin nasıl işlediğini gösteriyor.


Video karesi, "Deprem Anında Peçen Nasıl Yardımcı Olabilir (Ders 1-8)" (2004), Anahita Razmi


Gösterim Programı:

"Deprem Anında Peçen Nasıl Yardımcı Olabilir (Ders 1-8)" (2004), Anahita Razmi
"Yeni Latince" (2010), Nicoline van Harskamp
"Altın – Avrupa Hayali (2010)", Nigel Rolfe 
"Mavi – Avrupa Hayali" (2010), Nigel Rolfe 
"Ne Mutlu Gelen Sana - Türk – Ermeni sınırında söyleşi" (2010), Fatma Bucak

06 – 27 Aralık 2013 / Her gün, 14:00-16:00-18:00



Video karesi, "Ne Mutlu Gelen Sana - Türk – Ermeni sınırında söyleşi" , Fatma Bucak


İlişkili Haberler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :