İsmi Mirene Arsanios'un bir öyküsünden alıntılanan “Cümleden öteye bir şehir vardı” sergisi 22 Mart - 18 Haziran 2016 tarihleri arasında SALT Ulus'ta görülebilir.
Basim Magdy
The Stars Were Aligned for a Day of World Domination [Yıldızlar Bir Günlük Dünya Egemenliğine Göre Konumlanmıştı], 2015
Sanatçı ve artSümer’in izniyle
Senden Bir Parça Tutuşuyor adlı kısa öyküsünde Mirene Arsanios şöyle yazar: “Eğer şehir kendisi olmayan insanlardan meydana geldiyse, şu kulelerin dikildiği delikleri kazan kim?” Kentsel ortamda gerçek, hayalî ve psikolojik biçimlerde süregelen yıkım, inşa ve yeniden inşa hâline dair tanıklığımız, bu sergide okuma-yazma eylemi, imgeler ve sembolik bitkiler aracılığıyla irdeleniyor.
Sinan Logie Akışkan Yapılar (Faz 11), 2015 Sanatçı ve Öktem&Aykut Galeri’nin izniyle
Annika Eriksson
Ben hep burada olan köpeğim (döngü halinde), 2013 Sanatçı ile Tüten ve Agah Uğur Koleksiyonu’nun izniyle
Şehir, baskı ve esaretin fiziksel katmanlar hâlinde dayatıldığı en tartışmalı peyzajlardan biri. Güç ve otoriteden beslenen böylesi eylemler, şehrin sakinleri kadar, şehir dokusunun mevcut politik hedeflerle şekillendiğini bilen herkes için kaçınılmaz. Kentsel karmaşa yazı ve imge üretimine uygun bir ortam sunmasa da, ancak bu tip üretimler aracılığıyla şehir ve içinde onunla kurduğumuz ilişkiyi müzakere etmek mümkün.
Onur Ceritoğlu
Beni tek çek
Ankara, Mayıs 2012
Adı, Arsanios’un yukarıda adı geçen öyküsünden alıntılanan sergi; yerel yapılı çevre ve politik iklime istinaden Türkiye’de üretilmiş ve sunulmuş, şehirle ilişki kuran işleri bir araya getiriyor. Sergide; Onur Ceritoğlu, Nazım Hikmet Dikbaş ve Metehan Özcan tarafından SALT Ulus sunumu için özel olarak üretilen ve Ankara’ya gönderme yapan yeni derlemeler yer alıyor. Bu işlere, apexart girişimi ve Atıf Akın ile Dilek Winchester’ın küratörlüğünde gerçekleştirilen Şam’da Kayısı sergisinden bir fanzin enstalasyonu da eşlik ediyor.