"Elgiz 10 İstanbul"

mimarizm.com / 12 Mart 2012
"Elgiz 10 İstanbul"u Görmek için Son Hafta

Proje 4L/Elgiz Çağdaş Sanat Müzesi'nin 10. yılı dolayısıyla 17 Eylül 2011 tarihinde ziyerete açılan "Elgiz 10 İstanbul" sergisi 17 Mart 2012 gününe dek izlenebilir.



Küratör Dr. Necmi Sönmez'in Elgiz Koleksiyonu'ndan yapılan "Elgiz 10 İstanbul" seçkisinde şu sanatçıların eserlerine yer veriliyor:

Darren Almond, Doug Aitken, Louis Bourgeois, Adnan Çoker, Ergin Çavuşoğlu, Loris Cecchini, Burhan Doğançay, Nejad Devrim, Tracey Emin, Eric Fischl, Jan Fabre, Gilbert & George, Murat Germen, Atilla Galatalı, Günter Förg, Nan Goldin, Nilbar Güreş, Gülsün Karamustafa, Barbara Kruger, Elke Krystufek, Azade Köker, Mustafa Kunt, Kurucu Koçanoğlu, Sol Lewitt, Bjarne Melgaard, Jonathan Meese, Paul Mccharty, Sarah Morris, Mateo Mate, Frank Nitsche, Abdurrahman Öztoprak, Marcus Oehlen, Ferhat Özgür, Jorge Pardo, Robert Rauschenberg, Gerhard Richter, Lisa Ruyter, Thomas Struth, Aslı Torcu, David Tremblett, Ömer Uluç, Johannes Wohnseifer, Tim White Sobiesky, İskender Yediler, Fahr-el-Nissa Zeid.

Sergide; Gavin Turk, Burak Bedenlier, Lale Delibaş, Nejat Satı ve İskender Yediler'in mekâna özgü ürettikleri yeni işler de koleksiyonun yorumlanmasına katkıda bulunuyor.

Çağdaş sanatın tartışma yaratan isimlerinden İngiliz sanatçı Gavin Turk, "Elgiz 10 İstanbul"a, Kraliyet Sanat Akademisi'nde skandal yaratan ve reddedilen master çalışması "Cave"in bir uyarlaması ile katılıyor. Türkiye'de, 6. İstanbul Bienali'nin ardından (1999) tanınan Turk'ün sergideki diğer eserleri ise dev boyutlu bir nazar boncuğu deseni ile hindili duvar kâğıdı...

Burak Bedenlier sergi için seramikten bir "Babil Kulesi" inşa ederken, İskender Yediler müze tavanında havada duran sıcak hava dolu bir heykel üretti. Lale Delibaş müzenin tabanında, Nejat Satı ise duvarlarında yeni yorum getiren işler gerçekleştirdiler.

Dr. Sönmez serginin amacını şu şekilde özetliyor:

"Elgiz Koleksiyonu'ndan, kelimenin tam anlamıyla uluslararası çağdaş sanatın ‘başyapıtlarını' farklı bir çerçeve içine alırken, kuşaklar ve kültürlerarası etkileşimi vurgulayan bir sunum geliştirmeyi denedim. Bu sistemde, mekânın özelliklerinden yola çıkarak, ‘şiirsel bütünlükler' kurmaya yönelik bir çizgi geliştirmeyi hedefledim."


İlişkili Haberler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :