Tasarımın yaşamı iyileştirme potansiyelinden yola çıkan feed sergisi; sanat, mimarlık, tasarım ve teknolojinin kesiştiği alanlarda çalışmalar yürüten Türkiye’den genç tasarımcıları bir araya getiriyor.
Küratörlüğünü IN-BETWEEN tasarım platformunun kurucuları Bilgen Coşkun ve Dilek Öztürk’ün üstlendiği; DAY Studio, Ömer Pekin ve Pınar Akkurt’un çalışmalarının yer aldığı feed: Nurturing life through design sergisi, 4-30 Eylül 2018 tarihleri arasında Brussels Design September kapsamında izleyiciyle buluşacak.
Güncel tasarım söylemi açısından önem taşıyan ‘yerel referansları küresel bir dille birleştirmek’, ‘mekanın yaratıcı kullanımı’ ve ‘ileri dönüşüm’ temaları etrafında şekillenen feed, çağdaş tasarım söyleminin referansları ile yerel mirası birleştirerek Türkiye'nin canlı tasarım ve üretim sahnesine küresel bağlamda yeni ve dinamik bir perspektif sunuyor.
Küresel tasarım dünyası için kritik önem taşıyan bu üç temanın tartışılmasına odaklanırken, aynı zamanda tasarımcıların fikirlerinden ve uygulamalarından yola çıkarak yeni ve eleştirel stratejiler önermeyi amaçlayan feed, bu bağlamda tasarımla yaşamı iyileştirmenin yaratıcı yollarını da tartışmaya açıyor.
Sergide yer alan tasarımcılar farklı disiplinlerde pratiklerini sürdürüyor. DAY Studio kurucuları Doğanberk Demir ve Yeşim Eröktem ürün tasarımcısı, Ömer Pekin mimar ve sanatçı, Pınar Akkurt ise sanatçı, tasarımcı ve maker olarak çalışmalar yürütüyor. Sergi, geniş bir perspektiften ve transdisipliner bir bakış açısıyla; tasarımcıların işledikleri konu, kullandıkları araç ve temsil ettikleri estetikle toplum hakkındaki görüşlerine değinirken, aynı zamanda Türkiye’deki çağdaş tasarım sahnesine de derinlemesine bir bakış sunuyor.
*
Doğanberk Demir ve Yeşim Eröktem tarafından, İsviçre ECAL mezuniyetlerinin ardından kurulan DAY Studio; mobilya, aydınlatma, ev aksesuarları, tekstil tasarımının yanı sıra endüstriyel tasarım ve ambalaj tasarımı alanlarında çalışmalarına devam ediyor.
Doğanberk Demir ve Yeşim Eröktem
Evrensel tasarım anlayışını kültürel kimlikleri ile birleştirip özgün ve fonksiyonel tasarımlar geliştiren DAY Studio’nun İstanbul’un zengin zanaat kültüründen referanslar barındıran tasarımları, doğal formları ustalık gerektiren geometrilere dönüştürürken aynı zamanda yereli küresele tercüme etme temasıyla da birebir örtüşüyor.
Habitat, Frette, Flormar ve Hamm gibi yerel ve uluslararası markalar ile işbirliklerinin yanı sıra kendi ürün ve mobilya koleksiyonları da bulunan DAY Studio’nun alt markası olan AVLU; yerel üretim teknikleri ve İstanbul’daki zengin zanaat kültürüne odaklanıyor.
*
Çalışmalarını İstanbul ve Los Angeles’ta sürdüren Ömer Pekin, mimarlık eğitimini Akademie der bildenen Künste’de tamamladıktan sonra, yüksek lisans derecesini Southern California Institute of Architecture (SCI-Arc)’da aldı. Pekin, yeni sistemleri ve sayısal algoritmaları kullanarak dijital olarak geliştirdiği mimari kompozisyonları sanatsal bir yaklaşımla keşfederken, mekanları da kapsayıcı ortamlara dönüştürüyor.
Ömer Pekin / fotoğraf: Elif Kahveci
‘Color & Materiality’ adlı serisinde rengi malzeme olarak kullanan Pekin, fiziksel ve somut maddeler ile görsel maddeleri bileştiriyor. Pekin'in seriye ilişkin açıklaması ie şöyle: “Renk bir maddenin temsili değil, kendisidir. Rengin maddeselliği herhangi bir mecrada taklit edilemez. Renk, duyuları tetikleyen ve atmosfer yaratan bir yüzeydir. Rengin malzeme olarak kullanımı alanlar yaratır. Farklı varyasyonlardaki tonlar, doygunluk ve parlaklık ile bu alanlar, görsel temsile indirgenemeyecek kompozisyonlar oluşturur.”
Color & Materiality, Ömer Pekin
*
Pınar Akkurt, nam-ı diğer Pınarita, enstalasyon çalışmalarına yoğunlaşan bir sanatçı, tasarımcı ve maker. Gündelik nesneler üzerinden yeni biçimler ve sistemler geliştiren Akkurt’un çalışmalarının ortak zemininde renk, değişim ve ileri dönüşüm kavramları yer alıyor. Akkurt aynı zamanda, bir araştırma ve üretim platformu olan İleri Dönüşüm Kütüphanesi’nin de kurucusu.
Pınar Akkurt
Çay tabaklarıyla oluşturduğu ‘Teatime’ deseni ve kendi etrafında dönen ‘Kinetik Sini’, Pınar Akkurt'un Karaköy Lokantası için 2011’den bu yana sadece mutfak aletleri kullanarak gerçekleştirdiği yerleştirmeler serisinin birer parçası. ‘Kilim’ ise antik Anadolu kilim motiflerinden ilhamla kavanoz kapaklarından oluşturulmuş bir duvar halısı. Bu proje için yeni bir dokuma tekniği geliştiren Akkurt, bu tekniğe özel bir alet tasarladı ve antik motifleri günlük atık malzemelerle yeniden yorumladı.
Kilim, Pınar Akkurt