Uluslararası sanat ve tasarım fuarı Art Basel’in yaz etkinliği olan Design Miami/ Basel, 13-18 Haziran 2017 tarihlerinde gerçekleşti. MAD Architects, Jean Prouvé, Sou Fujimoto Christ & Gantenbien, Trix & Robert Haussmann, John Lautner, Jonathen Muecke gibi ünlü mimarların tasarladığı mobilyalar fuarda büyük ilgi gördü.
© MAD Architects
MAD Martian Collection / MAD Architects
Gallery ALL standında sergilenen, MAD Architects’in kurucusu ve yöneticisi Ma Yansong’un uzaylı bir ortama ve nostaljiye cevap veren, oldukça yansıtıcı ve akışkan parçalardan oluşan “MAD Marslı Koleksiyonu”, 20. yüzyılın tasarım anlayışını bilim kurgusal bir şekilde geliştirerek gelecekte Mars kolonilerindeki mobilyaların nasıl olabileceğini hayal ediyor. Koleksiyon; yemek masası, şezlong, şamdan, döşemeden tavana asma aydınlatma ve konsol masa olmak üzere beş parçadan oluşuyor.
*
© Galerie Philippe Gravier
Forest of Books / Sou Fujimoto
Sou Fujimoto ve Galerie Philippe Gravier işbirliğinde tasarlanan “Kitap Ormanı” enstalasyonu, siyah çelik çubuklardan oluşan heykelsi kitaplıklar ile 19. yüzyıl demir işleme tekniklerini yeniden yorumluyor. Antik merdiven korkuluklarının kıvrımlı formundan ilham alan bu kitaplıklar, hem bank hem de kitap depolama alanı olarak kullanılabiliyor.
*
© Marie Clerin (Laffanour), Galerie Downtown
'Antony' Armchair / Jean Prouvé
Paris merkezli Galerie Downtown; Le Corbusier, Jean Prouvé, Charlotte Perriand ve Pierre Jeanneret gibi modern ustaların elinden çıkma, mimar tasarımı mobilyaların değerine dikkat çekmek amacıyla François Laffanour tarafından kurulmuş. Galerinin bu yıl fuarda sergilediği eserlerden biri de Jean Prouvé'nin 1954 yılında, arkadaşı Alexander Calder’ın işinden ilham alarak tasarladığı ‘Antony’ Koltuğu.
*
© Maniera Gallery
Athens Series / Christ & Gantenbein
İsviçreli mimarlık pratiği Christ & Gantenbien’in Maniera Gallery standında sergilenen “Atina” serisi, tek bir elemanı farklı biçimlerde bir araya getirerek farklı objeler elde etmeyi amaçlayan bir sistem fikrinden yola çıkıyor. Atina, her bir parçaya net bir düzensizlik ve sağlamlık veren beyaz sıvayla kaplı, Japon doğramacılık teknikleriyle bir araya getirilmiş lale ağacı ahşap bloklardan üretilmiş bir dizi objeyi içeriyor.
*
© Maniera Gallery
Shelf / Jonathan Muecke
“ARC” serisi, Muecke'nin geçici bir süre ikamet ettiği, Belçikalı mimar Juliaan Lampens imzalı Van Wassenhove Evi’nden ilham alan parçalardan oluşuyor. Serinin dördüncü parçası olan “Raf” (Shelf), 5 mm kalınlığındaki cilalı alüminyum plakanın yedi ince ayağın üzerine yerleştirilmesiyle elde edilmiş. Üst yüzeyindeki iki farklı yayın kesişimi sayesinde parçanın geometrisi nereden bakıldığına bağlı olarak farklı bir görünüm algılanmasına olanak sağlıyor. Ayrıca parçalar, kullanıcıların çeşitli yüksekliklerde raflar oluşturabilmesi için istiflenebilir bir şekilde tasarlanmış.
*
© Galerie Eric Philippe
Floor Lamp / John Lautner
20. yüzyıl mobilyaları uzmanı Eric Philippe, Paris'teki galerisinde, Avrupa ve Kuzey Amerika'dan önde gelen tasarımcıların 1920-1980 döneminde ürettikleri işlere yer veriyor. Galerinin eserlerini sergilediği mimarlar arasında Frank Lloyd Wright, Hans Wegner, Alvar Aalto gibi ünlü isimler göze çarpıyor. Design Miami/ Basel 2017'de sergilenen bu yer lambası ise John Lautner'in, Frank Lloyd Wright imzalı Sturges Evi'ni yenilerken tasarladığı özel bir aydınlatma elemanı.
© Maniera Gallery
BRICK STUDY III bench / Bijoy Jain (Studio Mumbai)
Studio Mumbai’den Bijoy Jain'in Maniera Gallery standında sergilenen “Tuğla Çalışmaları” adlı serisi, tuğla gibi mimari ölçekle özdeşleşmiş bir malzemenin mobilya ölçeğine nasıl aktarılabileceğini araştırıyor. Jain ve ekibi bu bankı yapmak için gerçekten küçük ölçekli tuğlalar üretmiş ve bunları birbirine yapıştırarak oturağın sırt kısmını oluşturmuş. Tasarım ekibi aynı zamanda, geleneksel kuru yığma tuğla kalıplarında kullanılan yöntemlerden de faydalanmış.
*
© Maniera Gallery
Boxes / Trix & Robert Haussmann
İsviçreli mimarlar Trix ve Robert Haussmann’ın Maniera Gallery standında sergilenen “Kutular” serisi, farklı köşe tasarımları elde etmek amacıyla üretilmiş, ayna yüzeyli altı ahşap kutudan oluşuyor. Bu serinin, "aynaların yarattığı kurmaca ya da sanal mekâna dair bir sorgulama" olduğunu ifade eden Haussmann, "Mekânın aynalar aracılığıyla düzeltilebileceği, genişletilebileceği, büyültülebileceği ya da küçültülebileceği gerçeği her zaman ilgimizi çekmiştir” diyor.
*
© Swarovski
Terrazzo Palazzo / Jimenez Lai (Bureau Spectacular)
Swarovski’nin Geleceğin Tasarımcıları 2017 ödülüne değer görülerek sergiye katılma imkanı kazanan Jimenez Lai, Design Miami/ Basel için markanın ikonik kristallerden ilham alan bir tasarım oluşturmuş. Lai’nin ileri dönüşüm (upcycling) ve beklenmedik malzeme kullanımı gibi temalardan ilham alarak tasarladığı “Terrazzo Palazzo”da, dökme mozaiğin oluşturduğu üç boyutlu mimari hissiyat, Swarovski’nin kalite kontrol testlerinden geçemeyen “ikinci kalite” kristalleriyle elde edilmiş.
Design Miami/ Basel 2017 ile ilgili daha fazla bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
Kaynak: Archdaily