Paris'teki önemli uluslararası sanat etkinliklerine ev sahipliği yapan eski cenaze evi 'Centquatre | 104', tarihinin en janjanlı günlerini yaşıyor. Mimar Clémence Eliard ile sanatçı Elise Morin'in 65 bin atık CD'yi bir araya getirerek oluşturduğu 'WasteLandscape' (AtıkPeyzajı) adlı yerleştirme, tarihi yapının zemininde büyüleyici bir topografyaya dönüşüyor.
Yaratıcıları tarafından anıtsal bir sanat çalışması olarak nitelenen 'WasteLandscape', Centquatre sanat merkezinin Halle d'Aubervilliers salonuna yerleştirildi. Mekanın yarısını işgal eden 500 metrekarelik yerleştirmede, 65 bin adet atıl CD birbirine dikilerek şişme bir höyüğün üzerine örtüldü. Böylece yapay bir dalgalı peyzaj elde edildi.
Petrolden türetilen bu parlak ve pürüzsüz belge depolarının yan yana eklenmesi, dingin bir denizi andıran metalik kum tepecikleri yaratırken; çalışmanın anıtsal ölçeği, bu küçük gündelik yaşam nesnesinin değerli yanını ortaya koydu.
Üretim yönteminden yaşam döngüsüne varıncaya dek küresel, inovatif ve adanmış bir yaklaşım sunan WasteLandscape, projenin ana motivasyonu (sanatın toplumsal rolü; kültür, alternatif üretim yöntemleri, bölge bazlı ortak çalışmalar ve mesleki rehabilitasyon yoluyla insanları çevre sorunlarına karşı bilinçlendirmek) ile örtüşen mekanlarda sergilenmeye devam edecek. Eliard ve Morin, gezici sergi sayesinde yeni bilinçlendirme faaliyetlerine soyunmayı planlıyor.
'WasteLandscape', 10 Eylül'e kadar Centquatre'a halılık ettikten sonra yeni duraklara uğrayacak. Günlük hayatımızdan yavaş yavaş elini eteğini çeken CD'lerin son durağının atık toplama merkezleri olduğu aşikar. WasteLandscape'in son durağı da kaçınılmaz olarak geri dönüşüm kutusu olacak.
Yerleştirmenin yapım aşamasını izlemek için tıklayınız.
Bu haber, dezeen.com'dan derlenmiştir.