D-Bar, Divan Suites Güneşli
mimarizm.com /
18 Eylül 2017
İç mekan tasarımı iç mimar Neşfa Dereli tarafından gerçekleştirilen D-Bar'da, otelin maskülen ve monokrom mimarisine tezat oluşturması amacıyla bordo renk ve kavisli formlar kullanılmış.
Divan Suites Güneşli oteli içinde yer alan ve hem otel müşterilerine hem de otel dışından gelecek müşterilere hizmet verecek biçimde planlanan barda, otelin maskülen ve monokrom mimarisine tezat oluşturması amacıyla bordo renk ve kavisli formlar kullanılmış, tavan yüksek tutularak ve uzun aynalar kullanılarak dar alanda ferah, derin ve aydınlık bir atmosfer yaratılmış.
,
Renk ve form olarak genel mimari dile karşı zıtlık oluşturlurken, otel ile bar arasında görsel anlamda farklı bir bağ kurmak için -otelin çeşitli noktalarında Deniz Sağdıç’ın tablolarının kullanılmasından yola çıkılarak,- ressamın “Melekler” adlı tablosu iç mimar Neşfa Dereli tarafından stilize edilip yeniden yorumlanarak bar arkası duvarda kullanılmış. İnsan figürünün bir omzunda melek, öteki omzunda şeytan tasvir ediliyor. Bu da, iyinin ve kötünün insanın yanı başında ve hangisini seçeceğinin kişinin kendi tercihi olduğunu anlatıyor. Tasarımcı bu göndermeyi Dante’nin “İlahi Komedya” eseri ile birleştirmiş ve şeytanı simgeleyen figürün hizasındaki girintilerine “İlahi Komedya”nın “Cehennem” bölümünden alıntılar yazılmış. Meleği simgeleyen figürün hizasında “Cennet” bölümünden, her ikisinin ortasında yer alan girintiye ise "Araf" bölümünden bir alıntı yerleştirilmiş.
Masa üzeri aydınlatmaları ip perde ve metal aksamlar kullanılarak Neşfa Dereli tarafından tasarlanmış.
YAPI Dergisi’nin 429 / Ağustos 2017 sayısında yayımlanmıştır. Dergiden daha fazla makale okumak için akıllı telefon ve tabletlerinize derginin dijital uygulamasını ÜCRETSİZ olarak buradan yükleyebilirsiniz.
Etiketler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Bu İçeriğe Yorum Yazın