AKM Heykel Yarışması’nın Kazananları Belli Oldu

mimarizm.com / 15 Ağustos 2022
Atatürk Kültür Merkezi'nin mimarisini kalıcı sanat eserleri ile zenginleştirmek amacıyla düzenlediği Heykel Yarışması’nı kazanan sanatçılar belli oldu.

© Emre Dörter

Sanatseverleri yenilenen yüzüyle karşılayan Atatürk Kültür Merkezi, geçtiğimiz nisan ayında ikonik silüetini tamamlayacak heykeli seçmek üzere bir yarışma düzenlemiş ve başvuru sürecini başlatmıştı. Hüsamettin Koçan’ın başkanlığında; Celaleddin Çelik, Günseli Kato, Murat Tabanlıoğlu, Osman Dinç, Seçkin Pirim ve Şakir Gökçebağ gibi alanında duayen isimlerden oluşan jürinin değerlendirmeleri sonucunda ödüle değer bulunan isimler ve eserler belirlendi.

İç mimar ve Tasarımcı Semih Eskicioğlu’nun tasarladığı eser, yarışma şartnamesinde de belirtilen çevre ile uyum, yenilikçi yaklaşım, mimari ile kesin diyaloga girmesi gibi kriterleri karşıladığından ve AKM ile kurduğu diyalogun hem karşıt hem de pozitif ve üretken olması açısından birinciliğe layık görüldü. Eskicioğlu, 150.000 TL ödülün de sahibi oldu.

Sinan Günay, Nurhayat Öz ve Ayceren Karabıyık’ın birlikte tasarladığı “Zamanın İzinde” isimli eser de önerilen malzemenin çevreci ve sürdürülebilir olması ve enerji telkin etmesi bakımından ikinci seçildi ve eser sahipleri 100.000 TL ile ödüllendirildi.

Ramazan Avcı ve Özlem Satı Kurtcu’nun “Uvertür” isimli eseri ise ses ögesini ve oradaki hava sirkülasyonunu tasarıma katması, binadaki dikey ritme ve ağacın yükselişine uyum göstermesi, yapıt ve insan arasındaki ilişki açısından üçüncülüğe değer bulundu ve 50.000 TL ile ödüllendirildi.

Yaşar Tahmaz, Cihan Sevindik & Sıddık Güvendi, Kenan Pençe & Deniz Çalışır Pençe ise tasarladıkları eserlerle mansiyon ödülüne değer görüldü ve sanatçılar 20.000 TL ile ödüllendirildiler.

Atatürk Kültür Merkezi'nin mimarî ruhunu ve sanatsal kimliğini yansıtan ve birinci seçilen eser, Atatürk Kültür Merkezi’nin Taksim Meydanı’na bakan cephesinde, AKM yerleşkesi ile Mete Caddesi’nin kesişim noktasında sanatseverleri selamlayacak.

Kültürel Devamlılık Sağlanacak

İstanbul’un kalbi Beyoğlu’nda şehrin kültür-sanatla buluşma noktası olan Atatürk Kültür Merkezi, tarihi boyunca mimari mekân ile sanat eserleri arasında yoğun ve verimli ilişkiler kuran bir kurum olma özelliği taşıyor. Günümüzde dünyanın sayılı kültür-sanat merkezleri arasında yer alan AKM, eski binasının yapımından sonra da çeşitli sanat kategorilerinde ulusal bir yarışma düzenlemişti. Heykel, seramik, resim, seramik ve fresk dallarında 1968 yılında düzenlenen yarışmanın resim dalı birincileri olan Oya Katoğlu ve Mustafa Pilevneli’nin eserleri bugün hâlâ AKM opera fuayesinde sergileniyor.Heykel dalının birincisi Cevdet Bilgin’in bronz heykeli ise AKM’nin girişindeki havuzun kenarında sanatseverlerle buluşuyor. Yine bu yarışmada ödül alan ve eski AKM binasının iç mekânını süsleyen Sadi Diren imzalı seramik panolar, ülkemizin önemli kültür mirasları arasında yer alıyor. Atatürk Kültür Merkezi Heykel Yarışması, kazanımları günümüze dek ulaşan 1968 tarihli yarışma ile devamlılık arz etmesi ve AKM’nin kültürel devamlılık misyonunu hayata geçirmesi itibarıyla da önem taşıyor.

 

*

AKM Heykel Yarışması Tasarımcılarının Özgeçmişleri

Semih Eskicioğlu

Yüksek İç Mimar (MSc) – İnterdisipliner tasarımcı

1994 Bursa doğumlu olan Eskicioğlu, 2012-2016 yılları arasında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü'nde lisans eğitimi aldı. Ardından aynı bölüm ve okulda yüksek lisansını tamamladı. İç mekân konsept tasarımı, ürün tasarımı, grafik tasarım alanlarında disiplinler arası bir anlayış ile bireysel olarak çalışmalarda bulunan Eskicioğlu, 2017 yılından bu yana Studio Lugo tasarım ofisinde; iç mimari proje yürütücüsü ve tasarımcı olarak çalışmaktadır.

Sinan Günay

Sinan Günay, 2010 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nden mezun oldu. Çeşitli ofislerde çalıştıktan sonra pratiğini kurucu ortağı olduğu SUPERSPACE Mimarlık üzerinden sürdürmektedir. Son yıllarda çalışmalarını mimari, kentsel tasarım, mekân plastiği ve sanat arakesitinde, kullanıcı etkileşimini destekleyen mekanları hikayeleştirerek yeniden anlamlandıran işlere odaklanmaktadır. Çeşitli ulusal ve uluslararası yarışmalardan ödülleri bulunmaktadır. Projeleri Concept, Architektur, Designboom, Archdaily, Popular Science gibi çeşitli platformlarda yayınlanmıştır.

Nurhayat Öz

Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nde lisans, İstanbul Teknik Üniversitesi ve BTU Cottbus’ta yüksek lisans çalışmalarını tamamladı. Çeşitli ofislerde farklı alanlarda pratiğini geliştirdikten sonra SUPERSPACE ile yeni bir geleneğin temellerinde deneyimlenen, daha büyük değişimleri tetikleyecek soruların peşinde, merakla şekillenen hikayeler üretmektedir.

Ayceren Karabıyık

Marmara Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Mimarlık bölümünde devam eden eğitimi süresince farklı ölçek ve konularda deneyim kazandıran mimari yarışmalarda çeşitli ödüller kazanmıştır. İllüstrasyon, grafik tasarım, tipografi ve fotoğrafçılık gibi ilgi alanlarının sağladığı bakış açısı ile çalışmalarını tutkuyla ilerletmektedir.

Ramazan Avcı

Ramazan Avcı 1982 yılında Safranbolu’da doğdu. Lisans eğitimini 2000-2004 yılları arasında Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nde tamamladı. Mezuniyeti ardından beş sene boyunca Ankara ve İzmir’de mimarlık bürolarında görev aldı. Proje süreçlerinde kolektif çalışmaya önem veren Avcı, çeşitli ekiplerle ürettiği kolektif işler ve mimari proje yarışmalarıyla başlayan çalışmalarını 2009 yılında Seden Cinasal ile kurdukları SCRA Mimarlık Ofisi ile kurumsal bir yapıya kavuşturdu. 2019 yılında GEMSS – Genç Mimar Seçkisinde yer alan mimarlardan biri oldu.2006-2022 yılları arasında 4’ü birincilik olmak üzere ulusal mimarlık yarışmalarında kazanılmış 30 ödülün sahibi olan Avcı, Ankara’da yer alan ve kurucusu olduğu SCRA Mimarlık’ta çalışmalarını sürdürmekte ve aynı zamanda TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi’nde Mimari Tasarım stüdyosunda yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak görev yapmaktadır.

Cihan Sevindik

1986 yılında İstanbul‘da doğdu. 2004 yılında Gebze Anadolu Lisesi’ni bitirdi. 2010 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde lisans eğitimini tamamladı. Katıldığı birçok ulusal ve uluslararası mimari proje yarışmasında çeşitli ödüller kazandı. 2012 yılında OfficePAN Mimarlık’ı kurdu. 2013 yılından beri farklı üniversitelerin mimarlık bölümlerinde stüdyo yürütücülüğü ve jüri üyeliği yapmaktadır. Çalışmalarını kurucusu olduğu Nous Mimarlık bünyesinde sürdürmektedir.

Sıddık Güvendi

1984 yılında Sivas’ta doğdu. 2003 yılında girdiği Karadeniz Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü’nden 2007 yılında mezun oldu. Usta Mimarlar Tasarım Atölyesi bünyesinde ulusal ve uluslararası mimari proje yarışmalarında yardımcı mimar olarak görev yaptı ve çeşitli ödüller kazandı. 2007-2010 yılları arasında Ankara ve İstanbul’da çeşitli ekiplerde yer aldı. 2011 yılında Kolektif Mimarlar Ltd.’i kurdu. Ulusal, uluslararası ve davetli proje yarışmalarında çeşitli ödüller kazandı. 2017 yılında Arkitera Genç Mimar Ödülü’ne layık görüldü. Çeşitli yarışma, yarıyıl ve bitirme projelerinde jüri üyesi olarak görev aldı. Çalışmalarını kurucusu olduğu Nous Mimarlık bünyesinde sürdürmektedir.

Yaşar Tahmaz

1966 İstanbul doğumlu olan Tahmaz, çocukluğunu İstanbul’da geçirdi. Mimar Sinan Üniversitesi, Güzel Sanatlar Akademisi Seramik ve Cam Ana Sanat Dalı, Artistik Seramik Bölümünde okurken, prodüksiyon, illüstrasyon çalışmaları, Kapadokya’da iki yıl süre ile heykel çalışmaları, ayrı mekanlara özgü tasarım çalışmaları gerçekleştirdi. 1994 – 1995 dönemi Urart Karma Sergisine katıldı. Tahmaz halen büyük bir ilgi ve merak ile sanat ve tasarım çalışmalarını, araştırmalarını sürdürmektedir.

Kenan Pençe

1968 doğumlu olan Kenan Pençe, Mimar Sinan Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü’nde lisans eğitimi aldı. 1999 yılında İTÜ “Görsel ve Çevresel Sanatlar” programında yüksek lisansını tamamladı. Ofis, konut, konsept mağaza ve mimari konularında çalışan Kenan Pençe, Design Office isimli şirketinde iç mimari tasarım ve uygulamaları yapmaktadır. Pençe, mimarlık mesleğini mimarlık kavramının, doğanın kuruluşu ve mimarisindeki modeli referans aldığı inancına dayanarak icra etmektedir. Pençe, zamanın dayattığı suni, zorlama eğilimler yerine, insanın temel ihtiyaç ve duygularına hitap eden çağdaş ve yalın bir tasarım anlayışı benimsemiştir.


İlişkili Haberler
Etiketler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :