Pera Film, 'Okullar Okulu' temalı 4. İstanbul Tasarım Bienali kapsamında sunduğu bu programda, Bauhaus’un farklı disiplinlerle olan yaratıcı ilişkisini ele alırken sanatçıların ve mimarların yapımlarına odaklanıyor.
4. İstanbul Tasarım Bienali kapsamında, Goethe-Institut ve İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle düzenlenen Bauhaus: Bir Okuldan Ötesi programında yer alan filmler 14 Ekim - 02 Kasım 2018 tarihleri arasında Pera Müzesi'nde ücretsiz izlenebilir.
Bauhaus: Model ve Mit
1919’da Weimar’da kurulan ve güzel sanatlar ile el sanatlarını bir araya getirerek endüstriye hizmet edecek yeni bir estetik yaratmaya çalışan Bauhaus okulu, yirminci yüzyılın tartışmasız en önemli sanat, tasarım ve mimarlık okuluydu. Bugün bir referans olarak kabul edilen Bauhaus, kübik binaların ve çelik tüp sandalyelerin çok ötesine geçmiştir. Okulun öğretim kadrosu arasında Wassily Kandinsky, Lyonel Feininger, Paul Klee ve Oskar Schlemmer gibi ünlü sanatçılar ve Walter Gropius ve Mies van der Rohe gibi tanınmış mimarlar vardı. Film Bauhaus’un 1. Dünya Savaşı sonrasında atılan temellerine ve yarattığı devrimsel etkiye göz atıyor. Okulun Nazi Almanyası döneminde kapanışının ve bazı üyeleri arasındaki gizli siyasi ittifakın gerçek hikayesi, okulun mezunlarının aktardığı bilgiler ve okulun eski öğretim üyelerinin vizyonunu ortaya koyan arşiv malzemeleri aracılığıyla anlatmaktadır.
Gösterim programı:
17 Ekim Çarşamba, 17:00
02 Kasım Cuma, 19:00
Yönetmenler: Niels Bolbrinker, Kerstin Stutterheim
Almanya, 2009, 103', renkli
Almanca; Türkçe altyazılı
*
Bauhaus: Medya Sanatı
Bauhaus’ta film uygulamaları “görme bilimi” denilen öğretme kavramının bir parçasıydı. Sanat ve teknoloji yeni bir film ünitesi yaratacak ve bu da tam anlamıyla teknik bir mecra olarak programın önemli bir unsuru olacaktı. Medya Sanatı Bauhaus’ta öğretilen ve uygulanan, birbirini etkilemiş farklı sanatsal janrlardan oluşan yelpazeye ışık tutmaktadır: Heinrich Brocksieper, Werner Graeff, Kurt Kranz ve Kurt Schwerdtfeger’in seçilmiş yapıtlarında resim, çizim, grafik ve yerleştirme bir arada kullanılmıştır. Film mecrası ayrıca yapıtları daha dinamik kılmaktaydı. Hans Richter ve Viking Eggeling’in soyut filmlerinden ilham alan Bauhaus üyeleri, Heinrich Brocksieper, Viking Eggeling, Werner Graeff, Kurt Kranz, Hans Richter ve Kurt Schwerdtfeger’in filmleriyle medya sanatı deneylerinde formların modern dilini daha da geliştirdi.
Gösterim programı:
14 Ekim Pazar, 18:00
02 Kasım Cuma, 21:00
Kompozisyon I / 1922
Yönetmen: Werner Graeff
Almanya, 1922/1977, 2’, renkli
Kompozisyon II / 1922
Yönetmen: Werner Graeff
Almanya, 1922/1959, 2’, siyah-beyaz
Renkli Işığın Yansıtıcı Oyunları
Yönetmen: Rudolf Jüdes
Almanya, 1922/1967, 24’, renkli
Yüzeyler, Perpelleristik – Ördek – Terzi
Yönetmen: Heinrich Brocksieper
Almanya, 1927-1930, 6’, siyah-beyaz
Bir Kompozisyonun Yaşamından Yirmi Resim
Yönetmen: Kurt Kranz
Almanya, 1927-1928/1972, 2’, renkli
Siyah:Beyaz / Beyaz:Siyah
Yönetmen: Kurt Kranz
Almanya, 1928-1929/1972, 2’, siyah-beyaz
Kahraman Ok
Yönetmen: Kurt Kranz
Almanya, 1930/1972, 8’, siyah-beyaz
Leporello – Renkli Bir Film İçin Taslak
Yönetmen: Kurt Kranz
Almanya, 1930-1931/1972, 5’, renkli
Geometrik Bir Tema Üzerine Çeşitlemeler
Yönetmen: Kurt Kranz
Almanya, 1955/1972, 22’, siyah-beyaz
Ritm 21
Yönetmen: Hans Richter
Almanya, 1921/1923, 4’, siyah-beyaz
Ritm 23
Yönetmen: Hans Richter
Almanya, 1923/1925, 4’, siyah-beyaz
Diyagonal Senfoni
Yönetmen: Viking Eggeling
Almanya, 1921-1924/1925, 7’, siyah-beyaz