Cumartesi Aurası: Beral Madra "Chto delat? Ne yapmalı?"

mimarizm.com / 09 Aralık 2022
17 Aralık tarihli Cumartesi Aurası, Sanat Eleştirmeni ve Küratör Beral Madra'yı ağırlıyor...

İstanbul Mimarlık ve Şehircilik Araştırmaları Akademisi - AURA İstanbul tarafından, 2017 yılından bugüne herkesin katılımına açık ve ücretsiz olarak düzenlenen, Cumartesi Aurası disiplinler arası konferans dizisi, 2022 yılı Güz Dönemi itibariyle AURA İstanbul’un Beşiktaş’ta yer alan merkezinde yüz yüze olarak devam ediyor.

Cumartesi Aurası 17 Aralık Cumartesi günü saat 15.00’te, Türkiye’nin ilk kuşak küratörleri arasında yer alan, sanat eleştirmeni ve küratör Beral Madra'yı "Chto delat? Ne yapmalı?" başlıklı konferansı ile ağırlıyor.

Stoneline'ın desteğiyle, AURA İstanbul’un Beşiktaş’ta yer alan merkezinde düzenlenen etkinliğe katılım herkese açık ve ücretsizdir. Kontenjanın sınırlı olduğu etkinliğe kayıt için tıklayın

Chto delat? Ne yapmalı ?

21.yüzyılın - iyimser beklentilere karşın siyasal, ekonomik, kültürel açıdan fırtınalı geçmekte olan - ilk çeyreğini bitirmek üzereyiz. Son dönemde artık Zombi-Kapitalizm, Hakikat Sonrası gibi kavramlarla tanımlanan bu dönemi daha da zorlayan ve binleri öldüren Corona Virüs-Pandemisi göğüslendi.

Mikro ve makro düzen ve yaşam koşulları şimdiden çok da tahmin edemeyeceğimiz bir biçimde değişmek ve başkalaşmak zorunda kalırken, Kapitalizmin en verimli ama eleştirel içeriğe sahip olduğu için bir o kadar da ikilemli küresel kültür sanayisi de bu süreçle baş etmek ya da uyum sağlamak için çözümler üretmeye başladı. İkilemin sanatın özgür ve bağımsız söylemleri ile sınırlayıcı ve çıkarcı siyasal ve kapitalist ideolojiler arasındaki çatışkı dolayısıyla oluştuğunu belirtelim.

Türkiye’de çağdaş sanat, görsel sanat, güncel sanat olarak tanımlanan sanat yapıtı üretiminin ve üretime bağlı etkinliklerin AB ve ABD kültür ve sanat sistemi ile belirlenmiş küresel sanat sisteminin içinde var gücüyle yer almaya çalıştığını söyleyebiliriz. Bu çaba devletin, yerel yönetimlerin mevcut politikalarının gündeminde yer almıyor ve kamusal bir ivmeye sahip değil. Özel sektör yatırımları ya da bağımsız girişimler (çağdaş sanat müzeleri, bienaller, galeriler, sanatçı girişimleri gibi) kendi çıkarları bağlamında bu sektörü canlı ve diri tutmaya çalışıyor. Görsel sanatın günümüzdeki en önemli özelliği de epistemolojik açıdan üstünlük içeren görsel dilin (dijital fotoğraf ve video) içerdiği göndermelerin şifresini çözmek ve kitleye katılım, algı, yorum ve eleştiri olanağı vermektir.

 

*

Beral Madra Hakkında

Beral Madra, sanat eleştirmeni ve küratör, Galeri BM ve BM Çağdaş Sanat merkezi ve Arşivi kurucusu ve yöneticisi (1980'den günümüze); İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyor. Fotoğraf sanatçısı Teoman Madra ile evli, çocukları Tulya Madra (tasarımcı) and Yahya Mete Madra (siyasal ekonomist).

1. (1987), 2. (1989) Istanbul Biennallerinin sanat yöneticisi, 43., 45., 49., 50., ve 51. Venedik Bienalleri Türkiye Pavyonu yöneticisi ve küratörü, Modernlikler ve Bellekler, İslam Dünyasından Çağdaş Sanat, 47. Venedik Bienali sergisi eş küratörü. 53. (2009) Venedik Bienali Orta Asya Pavyonu, 54. (2011) Venedik Bienali Azerbeycan Pavyonu küratörü. Alanica, Güney Ossetia (2013) sergisi, 3. Ve 4. Çanakkale Bienali (2012-2014) küratörü, 8. Bükreş Bienali (2018) küratörü.

1984'den günümüze kendi galerileri ve İstanbul'un çeşitli kamusal ve özel mekânlarında yerel ve uluslararası sanatçılarla 250'den fazla sergi düzenledi. İskele-Türkische Kunst Heute (Berlin-Stuttgart) (1994); Orient Express (Berlin 1994); "Sheshow" (Sofya, 2002); “Registering the Distance- Istanbul/Los Angeles”, Crazyspace, Santa Monica (2003); “Neighbours in Dialogue, Ars Aevi, Sarajevo için Istanbul Koleksiyonu” , Feshane, İstanbul and Sarajevo (2007-2008); Bahçesaray, Kırım, Çağdaş sanat sergisi (Turkiye, Yunanistan, Rusya, Ukrayna) (2008); Pamplona, İspanya, Huarte Contemporary Art Center'da Türkiye Sanat Haftası, (2008); Next Wave, Türkiye'den 17 Kadın Sanatçı Sergisi, Berlin, Pariser Platz Akademisi (2009); Cityscapes, Lothringer 13, Münih ve Istanbul Siemens Sanat Galerisi (2010-2011) gibi uluslararası sergilerin küratörlüğünü yaptı.

Berlin Senatosu Istanbul Sanatçı Bursu'nun mentörlüğünü yaptı ve 60 sanatçıyı konuk etti, sergilerini düzenledi (1995-2013).

Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Sanat Yönetmenliği Bölümünü kurdu (1998-2002). Diyarbakır Kültür ve Sanat Merkezi'nin kurulmasında ve sergi küratörlüğünde çalıştı (2002-2010) ; Gelecek Kültürü ve Sanatı Vakfı kurucusudur ( 1994'den günümüze); AICA Türkiye kurucusu ve onursal. başkanıdır (2003)

Yayınlar: "Identity of Contemporary Art" (1987), "Post-peripheral Flux-A Decade of Contemporary Art in Istanbul" (1996); “İki Yılda Bir Sanat” (Bienaller üstüne Yazılar) (2003); “Neighbours in Dialogue” (2005), “Maidan” Essays on Contemporary Art in South Caucasus and Middle East, BM CAC Publications, 2007. “Home Affairs”, Essays on Contemporary Art in Turkey, BM CAC Publications, 2009.


İlişkili Haberler
Etiketler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :