Şehrin yeni sanat alanı Brieflyart, ilk sergisi “Kültürel Aktarımlar” ile 12 Mayıs'ta kapılarını sanatseverlere açıyor.
“Sanatçıdan Koleksiyonere” mottosuyla başlayan Brieflyart, 12 Mayıs’ta Beyoğlu, Gümüşsuyu’nda şehre yeni bir sanat alanı sunmak üzere kapılarını sanatseverlere açıyor.
Nilgün Yüksel’in küratörlüğünde Ali Atmaca, Bubi, Horasan, Hüsamettin Koçan, Meriç Hızal, Onay Akbaş, Şenol Yorozlu eserlerinden oluşan “Kültürel Aktarımlar” açılış sergisi, kültürün sürekliliğinden, sanatçının geçmişten miras aldığı ve içinde yaşadığı kültürün üretimine aktarılışından yola çıkarak hazırlandı. Sergi, sanatçıların yüzyıllar boyu süren kültürel aktarımları kendi bireysel varoluşlarıyla nasıl sentezlediğine, yarattıkları eserler üzerinden bakıyor.
Proje, sanatçıların edindikleri kültürü, kültürden yola çıkarak araştırdıkları, dönüştürdükleri alanları ele alarak; eserlerinde kültürün katmanlarını nasıl yansıttıklarına değiniyor. Kültürel Aktarımlar sergisi ortak paydaları barındıran kültürden beslenerek farklı üsluplarda üretimleri olan yedi sanatçının bir araya gelmesiyle izleyicinin bakış açısında da anlamlı farkındalıklar yaratmayı hedefliyor.
Ali Atmaca Şamanik izleri içinde barındıran Bektaşi ritüelleriyle büyüdü. Yapıtlarında da bu geleneğin yansımaları ile çağdaş yaratım anlayışının verilerini harmanlıyor.
Ali Atmaca - 100x120 cm - Tuval Üzeri Akrilik, 2021
Bubi yaşadığı coğrafyanın kültürüyle, kültürün verileriyle, dönüşümüyle, kültürün içindeki ötekiyle hesaplaşan sanatçılardan. Eserleriyle izleyicinin karşısına, salt plastik verilerin ötesinde, her seferinde anlamı, yorumu çoğaltan içerikleriyle çıkıyor.
Bubi - 124x88x8 cm - Tuval Üzerine Karışık Teknik ve Malzeme, 2021
Horasan çalışmalarında imgeleri saklı olanı çıkarmaya ve gözlerden uzak olanı anlatmaya yöneliyor. Çalışmalarında simgeselliğin, salt biçimleri okumakla ilintili olmadığına, insan ruhunun ve zihninin derinlerinde yatanın, söze gelmeyenin bazen bir jestle, bir bakışla, ürperti ya da kaynağı fark edilmeyen bir coşkuyla ilintili olduğunun altını çiziyor.
Horasan - 170x144 cm - Cennet Cehennem - Tuval Üzeri Yağlı Boya, 2020-2021
Hüsamettin Koçan, Şamanik izleri barındıran anlatıların, söylemlerin ardından giden özne olarak; kültürlerarası geçişleri izlerken eserlerinde hala burada, bizimle olduklarını, bizim kimliğimizin bir parçasında yaşadıklarını da açığa çıkarıyor.
Hüsamettin Koçan - 96x106 cm - Profilden Adam - Tuval Üzeri Karışık Teknik, 2009
Meriç Hızal, geçmişin yaşanmışlığını entelektüel birikimiyle harmanlayarak “zamanın ruhu”nu bugüne taşıyor. Çünkü eserleri, hem geçmişin yaşanmışlığını, hem de Meriç Hızal’ın entelektüel birikimiyle buluşarak biçimi ve söylemi şimdiye taşıyor.
Meriç Hızal - 10x45x45 cm - Değişim - Serpantinş Bronz Plaka, 1985
Onay Akbaş, sanat tarihinin büyük ustalarını, aklımıza nakşedilen nesne ve olguları işlediği resimlerinde olduğu gibi; eserlerine anın değerlerini de yüklüyor. Çalışmalarında yaşamımızı değiştiren tarihsel karakterlerin, olguların yeniden, şimdi, burada bizimle iletişime geçtiğini vurguluyor.
Onay Akbaş - 200x250 cm - Yalanın İktidarı, İktidar Yalanı - Tuval Üzerine Yağlı Boya, 2022
Şenol Yorozlu’nun dili, keskin bir mizah, ironik bir eğretileme içeriyor. Olympia, Cupid, Çintemani, Kaftan, Kubbe, VAV onun yapıtlarında yeni bir dille konuşuyor. Başka bir deyişle; sanatçı, kültürün kodlarını yapı söküme uğratıyor.
Şenol Yorozlu - 187x298 cm - Nas’ıl, Düş, Şaştı - Tuval Üzeri Yağlı Boya, 2011
Sanatın birikimsel yönünü temsil eden “Kültürel Aktarımlar” konseptinde yedi farklı sanatçının eseri, onların adeta birer parmak izi gibi kendilerine has özellikler taşıyor. Sergi 30 Haziran’a kadar Brieflyart’ta ziyaret edilebilecek.
*
Nilgün Yüksel (Kültürel Aktarımlar Küratörü) Hakkında
Tombak, Genç Sanat, Türkiye’de Sanat, rh+sanart dergilerinde yazı işleri ve editörlük görevlerinde bulundu. Türkiye’de sanat ve rh+sanart dergilerinde güncel sergiler üzerine düzenli eleştiriler yazdı. Sanat ve diğer disiplinler, müze ve sanatsal oluşumlar üzerine özel dosyalar hazırladı. Plastik sanatlar alanında jüri üyelikleri ve danışmanlık yaptı. Sanatçılar üzerine monografik kitaplar kaleme aldı. 2011-2012 yılları arasında yönetmen Semih Kırmemiş ile Bedri Rahmi Eyüboğlu belgesel filmini ortaya çıkardı. 2014 yılında sanat öğrencilerine burs sağlamak amacıyla üzerinde dört yıl çalıştığı, “Sanat Objesi Olarak Sanatçı” adlı küratöryel sergisini hayata geçirdi. 2015 yılında “Diyaloglar” sergisi küratörlüğü ile iki sanatçı üzerinden kuşaklararası ilişkiye dikkat çeken sergiyi gerçekleştirdi. 2018 yılında “Muğlak Alan” başlıklı sanat-tasarım geçişkenliğini irdeleyen küratöryel sergisini hazırladı.
İstanbul Aydın Üniversitesi ve İstanbul Teknik Üniversitesi’nde Sanat Sosyolojsi, sanat tarihi ve günümüz sanatı üzerine dersler verdi. 2019 yılından bu yana Düzce Üniversitesi Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi’nde öğretim görevlisi olarak görev yapmaktadır.
AICA (Uluslar Arası Sanat Eleştirmenleri Derneği) Türkiye Şubesi üyesidir.
Brieflyart Hakkında
Brieflyart 2020 senesinde sanatın her dalının ekonomik anlamda sürdürülebilirliğine hizmet etmeyi misyon edinerek; sanatçıyı ön planda tutan bir online müzayede platformu olarak yola çıktı. Süreç içinde online müzayedelerle eş zamanlı fiziki sergiler düzenleyen Brieflyart, bu yönüyle hem müzayede, hem de galericilik faaliyeti ile bütünleşik bir sanat ortamı sundu. Baran Curoğlu’nun yaratıcısı ve yöneticisi olduğu Brieflyart ,12 Mayıs 2022 tarihinden itibaren yeni yeri Gümüşsuyu’nda, düzenli olarak ev sahipliği yapacağı farklı disiplinlerden sergilerle sanatseverlere yeni bir alan yaratmak üzere kapılarını açıyor.