PİLEVNELİ, 1 Şubat - 2 Mart 2024 tarihleri arasında üç yeni sergiye ev sahipliği yapıyor.
Ali Emir Tapan’ın "The Garden" başlıklı sergisi mekanın -1. ve giriş katlarında, Bora Akıncıtürk’ün “Normal Bir Hayat” başlıklı sergisi mekanın 1. katında ve Buse Belle Cesur’un “Cumming Home” başlıklı sergisi mekanın 2. ve 3. katlarında görülebilir.
*
PİLEVNELİ, Ali Emir Tapan’ın “The Garden” başlıklı kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor.
1 Şubat - 2 Mart 2024 tarihleri arasında gerçekleşecek “The Garden” başlıklı sergisi, Tapan’ın PİLEVNELİ bünyesinde gerçekleştirdiği ilk kişisel sergisi olacak. Sergi, adını 2023 Ekim’inde kaybettiğimiz sanatçı Haluk Akakçe’nin bir eserinden alıyor ve tarih boyunca gücü ve hiyerarşiyi yansıtan “heykel bahçesi” imgesinden sıyrılarak video, ses, ışık ve heykellerle oluşturulan şeffaf ve organik bir atmosfer denemesine dönüşüyor. Şiddet, tahribat, zarar ve kaza gibi temaların, yeniden doğma, iyileşme, değişme ve ilerlemenin özüne ait olduğu fikriyle bütünsel bir deneyim alanı yaratan sanatçı, sergi alanında farklı tekniklerle oluşturduğu tüm unsurlar aracılığıyla çevremizi uzak ve tanıdık olma ikiliğiyle kuşatıyor. Beyaz tonlarının hakim olduğu bu soğuk alanda Tapan, her zamanki gibi doğasında şiddet barındıran bir süreci yeni bir kurguda, yeni karakterlerle hayata hassasiyetle geri kazandırmaya devam ediyor.
PİLEVNELİ, Bora Akıncıtürk’ün “Normal Bir Hayat” başlıklı kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor.
1 Şubat - 2 Mart 2024 tarihleri arasında gerçekleşecek Bora Akıncıtürk’ün “Normal Bir Hayat” başlıklı sergisi, 2019’da gerçekleştirdiği “alkış”, 2018’de “Çok mutluyum çünkü” ve 2012 senesinde Pilevneli Project bünyesinde gerçekleştirdiği “Kibarca Reddedildi” sergilerinin ardından gerçekleştirdiği dördüncü kişisel sergisi olacak.
Ankara doğumlu, Londra merkezli sanatçı, uzun bir süredir hayatımızı şekillendiren internet kaynaklı bilginin ulaşılabilirliğine, görüntüsüne, hakikat-sonrası dijital çağın ifade ve yaşam biçimlerine odaklanıyor. Görsel dilinde mizahi anlatımlara da yer veren sanatçı, kendi jenerasyonu, dönemi ve gündelik rutinleri üzerinden kimlik politikaları, anonimleşme ve bilginin aktarımı gibi konuları ele alıyor. Akıncıtürk, tuval üzerine yağlı boya işlerden ve bir enstalasyondan oluşan yeni sergisinde, popüler kültürde yer eden ve sosyal ağlardan seçtiği ve kendi ürettiği çeşitli imgeleri kendi kurgusuyla izleyiciye aktarıyor.
*
PİLEVNELİ, Buse Belle Cesur’un “Cumming Home” başlıklı ilk kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor.
Türk-Amerikalı olan genç sanatçı, çift dilli ve çift kültürlü olmanın getirdiği çelişkileri avantaja dönüştürerek toplumsal cinsiyet, kültürel kodlar, dile yerleşmiş kalıplar veya gündelik yaşamının içinde takıldığı ‘an’ları sanat ve tasarım arasında gidip gelen domestik yerleştirmeler aracılığıyla araştırıyor. Sanatçı, fotoğraf, video, seramik, döküm, ahşap, hazır nesneler gibi çok farklı mecra ve teknikle çalışıyor. Derinlemesine düşünmek istediği bir söz öbeği veya farklı dillerde karşılığını merak ettiği kültürel jestler, nesnelerin anlamı veya aşka, tutkuya, bedene dair erotik veya metaforik çağrışımlar gibi yaşantı parçacıkları ona eser üretiminde yol gösteriyor.