16. İstanbul Bienali’nin Küratörü, Nicolas Bourriaud

mimarizm.com / 09 Mayıs 2018
İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından, Koç Holding sponsorluğunda düzenlenen 16. İstanbul Bienali’nin küratörlüğünü Fransız küratör, yazar ve akademisyen Nicolas Bourriaud üstlenecek.

Nicolas Bourriaud / ©Sergio Rosales Medina

Fransa’nın en büyük güncel sanat merkezlerinden Palais de Tokyo’nun kurucularından olan ve halen Montpellier Contemporain’in direktörlüğünü yürüten Nicolas Bourriaud, 16. İstanbul Bienali’nin küratörü olacak. Bourriaud, küratörlüğü üstlenmesiyle ilgili olarak, “Kurulduğu 1987 yılından bu yana düzenlediği sergilerde her zaman güçlü küratöryel ifadelere yer veren İstanbul Bienali’nin tarihine katkı sunacak olmaktan büyük onur duyuyorum. İstanbul şehrinin, ikili düşüncenin hakim olduğu günümüz küresel siyasi ortamında bir kesişim noktası olarak özel bir anlam taşıdığına inanıyorum. Bu bağlamda 16. İstanbul Bienali ekseninde tarihsel durumumuzu yansıtan bir sergi şekillendirmeye çalışacağım” yorumunda bulundu.

İstanbul Bienali Danışma Kurulu ise, Nicolas Bourriaud’nun 16. İstanbul Bienali küratörü olarak davet edilmesi hakkında, “Nicolas Bourriaud’nun araştırmaları bugünün dikkatli zihinleri için can alıcı bir başlık olan çoklu evren fikrini içeriyor. Bourriaud’nun saygın küratöryel ve teorik deneyimlerini, derin akademik çalışmalarını, sanatçılarla kurduğu uzun soluklu işbirliklerini ve genç kuşaklarla aktif ilişkisini göz önünde bulundurarak İstanbul’da merak uyandıran ve etkileyici bir sergi hazırlayacağına içtenlikle inanıyoruz. Nicolas Bourriaud’nun küratörlüğündeki 16. İstanbul Bienali, dünyanın farklı kesimlerinde yaşayan ve üreten sanatçıların çeşitli uzmanlarla bir araya geleceği bir sergi ve kamusal program ekseninde disiplinlerüstü işbirliği ihtimallerini benimseyecek ve teşvik edecek” dedi.

16. İstanbul Bienali’nin Danışma Kurulu’nda Whitechapel Galerisi Direktörü ve küratör Iwona Blazwick, sanat tarihçisi ve yazar Ayşe Erek, sanatçı İnci Eviner, Tokyo Çağdaş Sanat Müzesi Artistik Direktörü ve akademisyen Yuko Hasegawa ile Buenos Aires Latin Amerika Sanat Müzesi Artistik Direktörü Agustín Pérez Rubio yer alıyor.

16. İstanbul Bienali, İKSV tarafından Koç Holding sponsorluğunda ve çok sayıda kurum, kuruluş, uluslararası fon sağlayıcı ve fon kuruluşlarının desteğiyle düzenlenecek. Bienalin kavramsal çerçevesi 2018 sonbaharında düzenlenecek basın toplantısıyla duyurulacak. Bienalin ön izleme günleri basın mensupları için 10-13 Eylül 2019, profesyoneller için ise 12-13 Eylül 2019 olacak.

*

Nicolas Bourriaud hakkında:

Küratör, yazar ve akademisyen Nicolas Bourriaud, 1965’te doğdu. 1999-2006 seneleri arasında kurucuları arasında yer aldığı, Fransa’nın en büyük güncel sanat merkezlerinden Paris’teki Palais de Tokyo’nun eş direktörlüğünü üstlendi. 2004-2006 yıllarında Kiev’deki Victor Pinchuk Vakfı’nın kurucu danışmanlığını yaptı. 2007’den 2010’a kadar Londra’daki Tate Britain’da Gülbenkyan Küratörü unvanıyla görev aldı. 2010-2011 yıllarında ise Fransa Kültür Bakanlığı’nda öğrenim bölümünü yönetti. 2011’den 2015’e kadar Paris’teki École Nationale Supérieure des Beaux-Arts’ın direktörlüğünü yaptı. Halen kurucusu olduğu ve bünyesinde La Panacée sanat merkezi, Ecole Supérieure des Beaux-Arts ve 2019’da açılacak MoCo Müzesi’ni barındıran Montpellier Contemporain’ın (MoCo) direktörlüğünü yürütüyor.
Nicolas Bourriaud
Bourriaud’nun daha önceki sergileri arasında Crash Test (Çarpışma Testi), La Panacée (2018); Back to Mulholland Drive (Mulholland Çıkmazı’na Dönüş), La Panacée (2017); Wirikuta, MECA Aguascalientes, Meksika (2016); The Great Acceleration / Art in the Anthropocene (Büyük İvmelenme / Antroposende Sanat), Taipei Bienali (2014); The Angel of History (Tarihin Meleği), Palais des Beaux-Arts (2013); Monodrome, Atina Bienali (2011) ve Altermodern, Tate Trienali, Londra (2009) yer alıyor. Nicolas Bourriaud aynı zamanda 2005’teki ilk ve 2007’deki ikinci Moskova Bienallerinin küratörleri içindeydi. Kitapları arasında The Exform (Verso, 2016), Radicant (Sternberg Press, 2009), Postproduction (Lukas & Sternberg, 2002 [Postprodüksiyon, Bağlam Yayınları, 2004]), Formes de vie: L’art moderne et l’invention de soi (Denoel, 1999) ve Relational Aesthetics (Presses du reel, 1998 [İlişkisel Estetik, Bağlam Yayınları, 2005]) bulunuyor.


İlişkili Haberler
Etiketler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
  • Erol Eti 5 yıl önce Bilgilere teşekkürler
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :