Küratörlüğünü Lesley Lokko’nun yapacağı 20 Mayıs - 26 Kasım arasında gerçekleşecek olan 2023 Venedik Mimarlık Bienali’nin teması The Laboratory of the Future / Geleceğin Laboratuvarı olarak açıklandı.
Venedik Bienali’nin Başkanı Roberto Cicutto ve 14 Aralık 2021 tarihinde Yönetim Kurulu tarafından Mimarlık Bölümü Sanat Direktörü olarak atanan, 18. Uluslararası Mimarlık Sergisi’nin küratörü Lesley Lokko, Giardini, Arsenale ve Venedik’in çeşitli yerlerinde 20 Mayıs - 26 Kasım arasında gerçekleşecek olan 2023 Venedik Mimarlık Bienali’nin başlığını ve temasını açıkladı.
18. Uluslararası Mimarlık Sergisi’nin teması “Geleceğin Laboratuvarı” oldu.
Konuyla ilgili, Küratör Lesley Lokko; “Sürekli olarak, bize dünyanın muhtemelen asla ziyaret etmeyeceğimiz, ve anlayamayacağımız bölgelerindeki yaşamın filtrelenmemiş anlık görüntülerini veren yeni teknolojiler ortaya çıkıyor ve kayboluyor. Ancak hem yakını hem de uzağı aynı anda görmek, Du Bois ve Fanon'un belirttiği gibi, sadece "orada" , sözde gelişmekte olan, üçüncü ve Arap dünyalarında değil, 'burada' da, küresel Kuzey'in metropollerinde ve kırsallarında da dünyanın çoğunluğunu tanımlayan, bağımlı veya sömürgeleştirilmiş tüm grupların içsel çatışması olan bir "çifte bilinç" biçimidir. Avrupa’da azınlıklardan ve farklılıklardan bahsediyoruz, ancak gerçek şu ki; Batı’nın azınlıkları küreselde çoğunluktur ve çeşitlilik bizim normumuzdur. Bu gezegende tüm bu eşitlik, ırk, umut ve korku sorularının tek bir noktada birleştiği ve bütünleştiği tek bir yer var; Afrika. Antropolojik olarak hepimiz Afrikalıyız ve Afrika’da ne oluyorsa hepimize oluyor” dedi.
“Venedik Bienali’nin kendisi de geleceğin bir tür laboratuvarıdır. Ayrıca disiplinlerin bu dünya ve gelecek dünya ile ne kadar ilgili olduğu konusunda spekülasyonların yer aldığı bir zaman ve mekandır. Bugün, 'laboratuvar' kelimesi genel olarak bilimsel deneylerle ilişkilendirilir ve belirli bir oda veya bina türünü çağrıştırır. Ancak Richard Sennett'in 'laboratuvar' kelimesinin kökeni olan 'atölye' kelimesinin incelemesi, işbirlikçi çaba kavramını farklı bir şekilde derinleştirir “ diye devam eden Lokko, sergi hakkında şunları da ekliyor: “Sergimizi, mimar ve çeşitli yaratıcı disiplinlerde pratik edenlerin, kendi çağdaş pratiklerinden yola çıkarak, katılımcı veya ziyaretçi olan hedef kitlelerine geleceğin ne barındırabileceğine dair hayal kurmaları için yol gösterici bir atölye, laboratuvar olacağı şekilde tasarlıyoruz.”
Roberto Cicutto, “Lesley, sergi başlığında zaman aşımına uğramış ama yeri doldurulamaz iki kelimeyi – “laboratuvar ve gelecek” – anlamlarının tam önemini geri getirmek için kullanırken kararlılık ve cesaret gösteriyor” diyor ve ekliyor: “Onun Yaklaşımının, genel olarak mimarlık ve kültür dünyası ile Bienal'in ziyaretçileri arasında bir anlaşma önerisine ne kadar çok benzediğini anlayacaksınız. Bu sergi, çok pratik önermelere ve çok özel bakış açılarına dayanan, doğrudan katılımcı Ülkelerin temsilcilerinin ve Giardini, Arsenale ve Venedik şehrini dolduran herkesin gözlerinin içine bakacak bir sergidir. Bir küratörün Uluslararası Bienal Sergisi düzenleme sorumluluğunu üstlenmesinin gerçek nedeni de budur; tüm dünyayla konuşmak.”
18. Uluslararası Mimarlık Sergisi, her zamanki gibi ulusal katılımcılara yer verecek. Her biri Giardini ve Arsenale Pavilyonlarında ve Venedik'in tarihi merkezinde sergilerini sunabilecekler. Bienal ayrıca, Venedik'te kendi gösterilerini ve girişimlerini gerçekleştirecek olan uluslararası kuruluşlar tarafından düzenlenen bir yardımcı etkinlikler seçkisini içerecek.