Özgün Tasarımı ve Zanaati Birleştiren TANGERE

mimarizm.com / 09 Aralık 2022
In-Between Design Platform Kurucuları Bilgen Coşkun ve Dilek Öztürk ile Tasarım Küratörü Francois Leblanc Di Cicilia tarafından hayata geçirilen TANGERE, tekstil tasarımı üzerinden yaşam alanlarındaki duygusal deneyimi zenginleştirmeyi hedefliyor.

Bethan Laura Wood, SWIRL. Fotoğraflar: Emre Dörter

TANGERE, Latince’de dokunmak, bağlanmak, hareket etmek, etkilemek ve ulaşmak anlamına geliyor. 19. yüzyılda Paris ve İstanbul’u birbirine bağlayan Orient Express’in yolculuk deneyiminden ilham alan TANGERE tasarım üzerinden farklı kültürleri bir araya getiriyor.

İlk aşama için, globalde başarılı projelere imza atan ve Avrupa’da farklı şehirlerde çalışan Bethan Laura Wood, Christian Haas, David/Nicolas ve Mae Engelgeer ile işbirliği gerçekleştirildi. İpek kumaşlar kullanılarak zanaatkarlar tarafından el işçiliği ile üretilen yastıklar, hayatı kutlayan lüks bir yaşam tarzını simgeliyor.

Bethan Laura Wood, Moroso, Kvadrat, CC-Tapis, Hermes ve Dior gibi global markalarla yaptığı işbirliklerinde malzeme araştırmaları, zanaatkarlarla yaptığı işbirlikleri, renk ve desen araştırmaları ile ayrışan multidisipliner tasarım yaklaşımıyla biliniyor. Uzun yıllardır Milano’daki Nilufar Gallery ile işbirlikleri olan Wood; ilhamını, gündelik nesnelerle kurduğumuz ilişkilerden alıyor. Bethan Laura Wood, TANGERE için ön ve arka yüzeylerinde farklı renk kombinasyonlarının olduğu SWIRL isimli 3 adet yastıktan oluşan bir seri tasarladı. SWIRL serisinde, Orient Express’in orijinal varış destinasyonu olan İstanbul Sirkeci Tren Garı’nın mimari detaylarına, Galler Bölgesi’nin yorgan üretim tekniğine ve hareketi simgeleyen tren tekerleklerinin formuna atıfta bulunuyor. SWIRL serisinin şekillenmesinde, Wood’un daha önceki çalışmalarından Blooms, Bon Bon Lights ve Art Deco stilindeki Play rol oynadı. 

Christian Haas, ClassiCon, Villeroy & Boch, 2016/Arita gibi global markalarla yaptığı işbirliklerinde yalınlık ve zerafeti harmanladığı tasarım yaklaşımıyla global tasarım dünyasında yer edinen tasarımcılardan biri. 2022 yılında AD100 seçkisinde yer alan Haas’ın estetik algısı; tutarlılık, kullanışlılık, duyarlılık, uzun ömürlülük ve eşsizlik üzerinden şekilleniyor. İki boyutlu ve üç boyutlu dünya arasındaki ilişkiyi sorgulayarak dokunsal bir oyun yaratan Haas, TANGERE için ön ve arka; yukarı ve aşağı algısını ortadan kaldırarak, kontrast renk kullanımı ve geometrik desenler ile üç boyut algısını güçlendiren 3 yastıktan oluşan SCOPIO serisini tasarladı.

Christian Haas, SCOPIO

David Raffoul ve Nicolas Moussallem, 2011’de Beyrut’ta kurdukları ve Milano’ya da taşıdıkları David/Nicolas adlı multidisipliner tasarım stüdyolarında global ölçekte projeler geliştiriyor. CC-Tapis, Moooi, Vista Alegre ve Tacchini gibi global markalarla yaptıkları işbirliklerinde retro-fütürist tasarım yaklaşımlarını, yaptıkları çeşitli sergiler ve işbirliklerine yansıtıyorlar. 2022 yılında AD100 seçkisinde yer alan tasarım ikilisi, TANGERE için üç yastıktan oluşan STRIPE serisini tasarladı. STRIPE, meditatif bir his uyandıran geometrik formlara, keskin çizgilere ve tekrarlayan motiflere odaklanıyor. 

Mae Engelgeer, renklerin ve grafik desenlerin etkileşimlerini araştırarak sofistike kompozisyonlar ve dokular yaratıyor. Ames, CC-Tapis ve Wallpaper gibi global markalarla yaptığı işbirliklerinde zanaat ile sanatı bir araya getirerek, kullanıcıların keşif sürecine dahil olabilecekleri ve hayal güçlerini yansıtabilecekleri tasarımlar geliştiriyor. Mae Engelgeer, TANGERE için dolgulu bir battaniyenin katlanmasıyla şekillenen bir yastık tasarladı. İki farklı renk seçeneği ve iki farklı kullanım sunan yastık tasarımı, Art Deco esintili şerit detayıyla tamamlanıyor. FLEXUOUS isimli, arkalı ve önlü olarak farklı renk kombinasyonlarıyla geliştirilen tasarım, kullanıcıya çift renk seçeneği sunuyor. 

Mae Engelgeer, FLEXUOUS

Daha fazla bilgiye www.tangere.world adresinde ulaşılabilir.


İlişkili Haberler
Etiketler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :