Öner Satıoğlu ve Merve Demirel'in tasarımları, Sokaktaki Ankara - Tabela ve Font Tasarımı Yarışması Tabela kategorisinde, eşdeğer birincilerden oldu. Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan, 3 eşdeğer birinci arasındaki halk oylaması devam ediyor.
Tasarım Metni
AKLA KARANIN ANKARA OLDUĞU YER
Gri derler bu şehre. Neden diye hiç düşündünüz mü? Binalarından ya da havasından diyorsanız yanılıyorsunuz.
Tarafsızlığın, uzlaşmanın ve güvenin şehri olduğu içindir. Kalabalıkla yalnızlığın “biz” olduğu, mutlulukla hüznün “huzur” olduğu, akla karanın “Ankara” olduğu yerdir.
Adına da yakıştığı gibi başkenttir.
Burası başka kenttir.
Yer veren, yön gösteren, iz bırakan…
Tıpkı bir tabela gibi.
“Biz”im başkentimiz olan Ankara’mızın, yenilikçi ve modern bir ilke daha imza atmasını sağlamak için tabela tasarımlarının değişmesinin şehri daha iyi yansıtacağının farkındaydık. Ankara’ya özgü tabela tasarlama bilinciyle işe başladığımızda geçmişten güç alıp, geleceğe modern bir bakış açısı sunmak istedik. Ankara’nın günümüz kültüründen ve geleneksel kimliğinden, hayran kaldığımız tarihi geçmişinden ve şehrimizin benzersiz dokularından feyz alarak modern, estetik ve özgün bir tabela tasarımı yaptık. Şehrin geçmişten gelen kültürünü, hem çağdaş hem de modern kimliğini yansıtacak güçlü ve karakteristik bir anlayış benimsedik.
Bu sebeple mevcut ölçülerde değişikliklere giderek, kenarları oval bir ok formu oluşturduk. Eski tabela kullanımlarındaki “Büyük Şehir” ibaresini kaldırarak sadeleştirdik ve “Ankara” yazısını dik bir formda sağ ve sol köşelerde kullandık. Ankara’nın “karasını” Ankara’nın “akı” ile birleşerek tabelamızdaki yeni renkleri oluşturduk. Siyah ve beyazın birlikteliği ile algıdaki netliği de sağlamış olduk. Özel ve turistik alanlarda kullanılması için evrensel bir dil olan ikonlardan yararlandık. Böylece hem şehrimizde yaşayan hem de turist olarak gelen insanlarımız için ortak, anlaşılır bil dil ile iletişim kolaylığını sağlamak istedik. Mevcut tabela direkleriyle de kullanılabilecek şekilde tabelalarımızın formunu oluşturduk.
Mimari yapı tabelalarımızda, yapının nerede olduğunu gösteren bir haritayla kompozisyonumuzu oluştururken; sol köşemizde yine Ankara yazısını kullandık ve mimari yapının künyesini ikonlarla öne çıkararak kalıcı bir yapı oluşturduk. Alt zemininde de yapı görselini, yazıları perdelememesi için arka zemine uygun şekilde kullandık. Bina numaraları tabelalarında mevcut ölçülerden uzaklaşıp, daha uzun oval bir yapı tasarladık. Böylece tasarımlarımızla Ankara’yı tamamlamış olduk.