Derin Sarıyer'in İstanbul Tasarım Bienali kapsamında, çeyrek asırlık sanat projesi Absolut Blank için tasarladığı, yapısal ve ikonik Absolut soyutlaması, geçtiğimiz günlerde İKSV Nejat Eczacıbaşı Binası'ndaki İki Oda'da ziyarete açıldı. Sergi kapsamında Mimarizm'in sorularını yanıtlayan Sarıyer, bu yıl ilki gerçekleşen Tasarım Bienali'nde, özellikle Emre Arolat'ın 'Musibet' sergisinin karanlık ve geometrik yapısını beğendiğini söyledi.
Absolut Blank, 27 yıldır devam eden bir sanat projesi. Bir tasarımcı olarak bu projeyi ne zamandır takip ediyorsunuz? Bugüne kadar sizi en çok etkileyen çalışmalar hangileriydi?
Tavrını, sanat ve tasarım ile bağlantılarını beğenerek yakından takip ettiğim bir proje Absolut Blank. Thomas Doyle ve Kinsey'in tasarımları aklıma ilk gelenler... Renk ve grafiğin ön planda tutulduğu, akılda kalıcı, etkileyici ve eğlenceli çalışmalar bunlar.
Absolut Blank projesinde daha önce yer almış mıydınız? İstanbul Tasarım Bienali kapsamında projeye dahil olma sürecinizi aktarabilir misiniz?
Belirli bir fonksiyonu, fikri ya da hissi fazlalıklardan arınmış pür bir ifadeyle ortaya koymaktan yana olan bir tasarım anlayışım var. Absolut markasının kodlarında var olan sadelikle çok iyi örtüşeceğini düşündüğüm bir anlayış... Bu projeyi, özellikle bu nedenle Absolut'a ithafen yapıyor olmaktan çok memnunum.
Kendimi içine heyecanlı ve iştahlı bir yoğunlukla kaptırdığım bir süreçti. İstanbul Tasarım Bienali'yle olan organik bağı ve sergilenecek işimin konunun uzmanları ve meraklıları tarafından ziyaret edilecek olması da ayrı bir motivasyon sağlıyor.
'Mutlak Boşluk'u ilk kez siz üçüncü boyuta taşıdınız. Bu konuda Absolut Blank proje ekibinden nasıl geri dönüşler aldınız?
Proje için Absolut şişesinin beyaz ve iki boyutlu kanvas fikrinden yola çıkmam gerekiyordu. Ben de, çok sevdiğim şişenin üçüncü boyuttaki haline yönlenen, bu yolda evrim geçiren bir senaryo tasarladım. Devamında kendi uzmanlık alanım olan mobilya tasarımına birebir göndermede bulunacak bir ürün hayal ettim. Global bir sanat projesi olan Absolut Blank için projeyi üçüncü boyuta taşımam ise ekip tarafından çok hoş karşılandı.
İstanbul Tasarım Bienali bir aydan bu yana ziyarete açık. Sergilerin büyük kısmını izlediğinizi tahmin ediyorum. Tasarım pratiğinin içinden gelen profesyonel bir isim olarak etkinliğe ilişkin tespitleriniz nelerdir?
İstanbul Tasarım Bienali'nin çok iyi bir başlangıç olduğunu düşünüyorum. İKSV, kültür alanında ciddi bir birikime sahip. Bu birikimini, tasarım olgusunun sorgulanması ve geliştirilmesine aktarmasını çok değerli buluyorum. Özellikle Emre Arolat'ın küratörlüğünde gerçekleşen Musibet sergisinin karanlık ve geometrik yapısını beğendim.
Derin Sarıyer'in ikonik şişe soyutlaması, 18 Kasım Pazar gününe kadar Nejat Eczacıbaşı Binası'ndaki İki Oda'da yer alan 'Absolut Blank - Creativity Point'de görülebilir. Serginin, 22-25 Kasım tarihlerindeki ikinci durağı ise, Abdi İpekçi Caddesi olacak.