Dicle Begüm Arslan & Hatice Küstür / SOTO

08 Mart 2020

Kendi markanızı kurmanızda size cesaret veren şey ne oldu?
Sektörde belli bir süre çalıştıktan sonra kendi projelerimizi hayata geçirme isteği ağır bastı diyebiliriz.

Yaratıcı sürecinizde size ilham olmuş ya da yol göstermiş bir kadın var mı?
İkimize de ortak ilham verem Faye Toogood. Kendisi İngiliz asıllı multi disipliner bir sanatçı. Studio Toogood'un kurucusu aynı zamanda heykel ve moda tasarımcısı. Tasarım dışındaki diğer alanlar için de Ayn Rand ve Tilda Swinton’ı sayabiliriz.

Markanızın duruşunu yansıtan en güçlü sıfat nedir?
Tek bir sıfat yerine şöyle bir betimleme bizim için daha uygun: Sınırları aşan bir dinamizmde cesur ve canlı.

Tasarımlarınızın tarzını üç kelime ile tanımlar mısınız? 
Bunu da üç kelime yerine üç cümlede tanımlamak isteriz.Tasarımlarımızı güzel sanatlar ve mimarlığa dair bilgilerin disiplinler arası bir yaklaşımı ile şekillenir ve sınırları yok sayarak kullandığımız geometriler ve malzemelerin yeniden yorumlayarak, gelenekseli deneye tabii tutmaya çabalarız.

İstanbul’da tasarım yapmanın sizce en güzel yanı nedir?
Şehrin kendine has karakteristik yapısı ve aynı zamanda kültürel zenginlik tasarımlar için inanılmaz bir kaynak.

Her gün bu mesleğe devam etmeniz için size kuvvet veren itici güç nedir?
Bir proje tamamlandıktan sonra ortaya çıkan işin insanlara ve çevreye olan yansıması çok tatmin edici diyebiliriz.

Çelebi Yalısı

Bir mekanı tasarlarken sizi en çok motive eden ne oluyor?
İnsanların ve mekanların kendine has hikayeleri.

Hayalinizdeki proje nedir? 
Tarihi bir yapıyı restore ederek farklı bir konseptle o yapıya yeniden hayat vermek isterdik. Berlin'de II. Dünya Savaşı sırasında tahrip olan ve geçtiğimiz yıllarda David Chipperfield tarafından restore edilen Neus Museum veya Paris’teki tren garından müzeye dönüştürülen Musee d’Orsay. 

Kimlerle aynı masaya oturmak ve ortak bir tasarım yapmak isterdiniz?
Eileen Gray, Eames Couple, Studio Ko.

Projenin bütçesi sınırlarında kalmaya çabalarken, asla vazgeçmediğiniz unsur ne oluyor? 
Tasarımın alametifarikası sayılacak ögelerden taviz vermeyiz.

İşi almak için karşı tarafı ikna etmekteki en büyük sırrınız ne?
İşinden ve kendinden emin olmak.

Projenin türü mü, konumu mu, yoksa yüksek bütçesi mi projeyi parlatır?
Bunların hepsi bir arada olursa muhteşem olur ama bir tanesini seçmek gerekirse konumu diyebiliriz.  

Ahali Teşvikiye

Seçme şansınız olsa, uygulaması için verilen sınırsız bir bütçe mi isterdiniz yoksa tasarımına işveren tarafından hiç müdahale edilmemesini mi?
Günümüzde projeler de bütçenin önemi göz ardı edilemeyecek kadar önemli; iyi tasarlanan bir proje ve iyi bir iletişim ile işverenin müdahalesinin yönetilebilir olduğunu varsayarak, sınırsız bir bütçe diyelim.

Sizce bir mekanda kullanıcıyı memnun etmek için tasarımda en çok neye önem vermek gerekir?
Mekanın tipine göre çok değişkenlik gösterebilecek bir konu. Ama genel cevaplamak gerekirse kullanıcının benzer mekanlar içeresindeki hareketlerini gözlemleyerek davranışsal bir harita oluşturmak ve bunun sonucunda tasarımı bireysel deneyimler üzerinden şekillendirmek memnun edici bir sonuç doğuracaktır.  

www.soto-lab.com


Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :