Sanat tarihinden göstergebilime, sinemadan fotoğrafa ve çağdaş sanata, görsel kültürden görsel ideolojiye kadar imgelerin bizimle olan ilişkisine odaklanan “Görmeyi Öğrenmek” seminer dizisi, 4 Şubat-3 Mart tarihleri arasında The Circle’da gerçekleşecek.
Eleştirmen Ali Şimşek tarafından yürütülecek olan “Görmeyi Öğrenmek” seminer dizisi, 4 Şubat ve 3 Mart tarihleri arasında her Salı günü The Circle çatısı altında gerçekleşecek.
Katılımcılar, Ali Şimşek’in rehberliğinde “Nasıl görmeyiz? Beyaz ve pürüzsüz olan iktidarı nasıl örgütler? İmgeler düşünür mü? Siyah-beyaz görme neyi anlatır? Yücenin estetiği nedir? Grotesk ve gotik bir mekanın ideolojik temsilleri, fotoğraf ve sinemadan günümüz likid (akışkan) imgelerine görselliğin sınıfsal bir tarihi yapılabilir mi? Plastik demokratik bir malzeme mi? Kitsch ve Camp estetiği nedir?” sorularına yanıt ararken “İzlenimcilik, Dada ve Sürrealizmden günümüz kavramsal sanatına imgelerin sorunlu yapısı”, “Haiku ve minimalizmden cool fotoğraflara: Soğuk Görme”, “Postmodernizm değişecek mi?” ya da “imgeler ve ironi” gibi konuları da irdeleyecekler.
Seminerler, 4 Şubat - 3 Mart 2020 tarihleri arasında her Salı saat 19:00-21:00 aralığında The Circle’da yapılacak.
Seminer Programı:
1. Hafta
İmge, Simge, Sembol, Gösterge Nedir?
Metonomi ve Metofor
Diyalektik İmge Nedir?
Görsellik ve İdeoloji
Görsel Konumlanma (Özne Pratikleri)
Görsel Düşünme Nedir?
2. Hafta
Görseli Nasıl Okuruz?
Temel Biçimler: Klasik, Gotik, Barok ve Rokoko
Romantizm ve Enkaz İmgeleri
Güzel-Yüce Arasında Görsellik
3. Hafta
Modernizm ve Kadrajın İcadı
Flu Görme ve Eriyen Kadraj
Fotografik İmge
Sinematografik İmge (Alan Derinliği, Dışavurumcu Görüntü)
Kolajın Fenomolojisi
Neden Siyah-Beyaz Görmeyiz?
4. Hafta
İmgelerde Devrim
Sınıf ve İmgeler
Yoksullar Nasıl Görür? - Sefaletin Estetiği
Dada-Sürrealizm-Kübizm
Avangarde İmge Nedir?
Fotograf ve Modernizm
Zen, Haiku ve Fotograf: Sessizin Estetiği
5. Hafta
Dışavurumculuk Sonrası: Pop İmge
İroni-Parodi-Pastiş
Postmodern İmge
Simülasyon ve Likid Görme
90 Sonrası Fotoğraf
Kavramsal Sanat Nedir?
Plastik Düşüncenin Sınırları