14. İstanbul Bienali'nin kavramsal çerçevesi için çalışmaya başlayan küratör Carolyn Christov-Bakargiev , bir sonraki bienalin hazırlanması görevini kendisine veren İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) ve Danışma Kurulu'na teşekkür ederken, Vakıf aracılığıyla şu mesajı paylaştı:
"Soma'da geçen hafta yakınlarını kaybeden acılı maden işçileri ve ailelerine başsağlığı diliyorum. Böyle bir zamanda bir sergi duyurusu yapmak üzüntü verici, öte yandan sanatla ve sanat aracılığıyla yas tutuyor, hatırlıyor, kınıyor, iyileşmeye çalışıyor ve kendimizi, biçimden yaşama yansıyan neşe ve canlılık ihtimaline adıyoruz."
Carolyn Christov-Bakargiev, 2013
fotoğraf: Jason Simon, Mildred's Lane'in izniyle.
Bienale ilham olacaklar...
Carolyn Christov-Bakargiev kavramsal çerçeveyi oluşturma sürecinde, Cevdet Erek'in sanatsal tavsiyelerinden, Griselda Pollock'un keskin entelektüel zekasından, Pierre Huyghe'un duyarlılığından, Chus Martinez'in küratöryel hayalgücünden, Marcos Lutyens'in dikkatinden, Füsun Onur'un sahip olduğu keskin bakıştan, Anna Boghiguian'ın siyasi felsefesinden, Arlette Quynh-Anh Tran'ın gençlik dolu heyecanından, William Kentridge'in bilgelik yüklü tereddütlerinden ve süreç ilerledikçe belirecek başka nitelik ve aracılıklardan beslenecek.
Yapacağı çalışmayla ilgili görüşlerini de belirten Christov-Bakargiev'e göre 14. İstanbul Bienali; çizginin nerede çekileceğini, nerede geri çekilmek gerektiğini, nelerden faydalanılabileceğini ve neyin öne çıkarılabileceğini aramak üzere yola çıkacak. Bienal bunu açık bir denizde, yüzey düzken parmak uçlarıyla, derinlere inildiğinde ise 'katlanmış kodlama katlarını açmadan' yapacak.
İKSV tarafından Koç Holding sponsorluğunda 5 Eylül - 1 Kasım 2015 tarihleri arasında düzenlenecek 14. İstanbul Bienali'ne çok sayıda kurum ve kuruluş, uluslararası fon sağlayıcı ve fon kuruluşları destek veriyor.
Danışma Kurulu'nda Adriano Pedrosa, Başak Şenova, İnci Eviner, Iwona Blazwick ve Ute Meta Bauer yer aldığı 14. İstanbul Bienali'nin kavramsal çerçevesi, 2014 Sonbaharı'nda düzenlenecek basın toplantısıyla duyurulacak.
Carolyn Christov-Bakargiev hakkında:
Carolyn Christov-Bakargiev, yazar, etkinlik ile sergi düzenleyici ve sanatsal pratikler, sanat tarihleri ve estetiğin politikası gibi alanlarda çalışan bir araştırmacı. Şu anda Northwestern Üniversitesi Edith Kreeger Wolf Kürsüsü'nde Sanat Kuram ve Pratiği alanında Misafir Öğretim Üyesi (2013–15) olarak görevine devam eden Christov-Bakargiev, 2014 yılı için Leeds Üniversitesi'nin Leverhulme Profesörlük Kürsüsü'ne davet edildi. 2013 yılında The Cooper Union, New York'ta Menschel Kürsüsü'nün Sanat alanında Misafir Öğretim Üyesi, ayrıca Goethe Üniversitesi, Frankfurt am Main, Felsefe Enstitüsü'nde sanat ve doğa kültürleri felsefesi alanında Misafir Öğretim Üyesi'ydi. Sanat ve bilim ilişkisi üzerine, son olarak Harvard Üniversitesi'nde (2014) olmak üzere birçok kurumda ders veren Christov-Bakargiev, 2009'dan 2012'ye Almanya'nın Kassel şehrinin yanı sıra Afganistan'ın Kabil; Mısır'ın İskenderiye ve Kahire şehirlerinde ve Kanada'nın Banff kasabasında gerçekleştirilen dOCUMENTA (13) sergisinin de sanat direktörlüğünü üstlendi. Daha önce 16. Sydney Bienali'nin (Revolutions—Forms That Turn/Devrimler – Dönen Biçimler, 2008) sanat direktörü ve Castello di Rivoli Güncel Sanat Müzesi'nin şef küratörü (2002-8, geçiş dönemi direktörü 2009) olarak çalıştı.
1999 yılından 2001 yılına, New York MoMA'ya bağlı kuruluşlardan P.S.1 Güncel Sanat Merkezi'nin şef küratörüydü. Christov-Bakargiev'in düzenlediği diğer grup sergileri arasında The Moderns [Modernler], Torino (2003), Faces in the Crowd [Kalabalıktaki Yüzler], Londra ve Torino (2004), Citta' Natura (1997), ve Molteplici Culture (1992) yer alıyor. Christov-Bakargiev'in yayımlanan kitapları arasında William Kentridge (1998), Arte Povera (1999), ve dOCUMENTA (13) için hazırladığı 100 Notes—100 Thoughts [100 Not – 100 Fikir] dizisi, ayrıca The Logbook [Seyir Defteri] ve The Book of Books [Kitaplar Kitabı] (2011–12) bulunuyor.