Standardize Olmuş Kült Obje'den Turizm Yapılarına
mimarizm.com / Merve AKI
/ 07 Şubat 2013
VitrA ve Türk Serbest Mimarlar Derneği'nin işbirliğiyle gerçekleştirilen ‘VitrA Çağdaş Mimarlık Dizisi'nin 2. sergisi Lütfen Rahatsız Etmeyin, herkes tarafından tanınan 'Lütfen Rahatsız Etmeyin' objesinden yola çıkarak tatil kavramını, turizm ve rekreasyon yapılarını sorguluyor.
VitrA ve Türk Serbest Mimarlar Derneği'nin işbirliğiyle gerçekleştirilen ‘VitrA Çağdaş Mimarlık Dizisi'nin 2. sergisi Lütfen Rahatsız Etmeyin, dün akşam gerçekleştirilen basın toplantısı ile İstanbul Modern'de başladı. Küratörlüğünü Mimar Ertuğ Uçar 'ın yaptığı ve tatil kavramına odaklanan ‘VitrA Çağdaş Mimarlık Dizisi Sunar: Lütfen Rahatsız Etmeyin', 7 Nisan'a kadar İstanbul Modern'de görülebilecek.
"Yenilikçilik, tasarım ve mimarlık VitrA'nın sahip olduğu üç temel değer"
Basın toplantısının ilk konuşmacısı Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç ; VitrA markasının yenilikçilik, tasarım ve mimarlık olmak üzere üç önemli değere sahip olduğunu ifade etti. Önümüzdeki dönemde, VitrA'nın yeniliklerini dünya çapında sergileyecekleri fuarlarda yer alacaklarını anlatan Onanç; tasarım, mimarlık ve yenilikçiliğin vazgeçilmez öğesi İstanbul Tasarım Bienali'nin eş sponsorlarından biri olduklarına dikkat çekti. Mimarlık alanını kapsayan farklı çalışmalara dahil olduklarını hatırlatan Onanç, Bilgi Üniversitesi ile gerçekleştirdikleri işbirliği kapsamında ‘Liman Kentleri' başlıklı bir kitap hazırlandığını vurguladı. TürkSMD ile birlikte düzenledikleri ve düzenlemeye devam edecekleri Çağdaş Mimarlık Dizisi'ne ise büyük önem verdiklerini belirten Onanç, ikinci serginin hazırlanmasında katkısı bulunan herkese teşekkürlerini iletti.
"VitrA Çağdaş Mimarlık Dizisi'nin 3. sergisi eğitim yapıları üzerine olacak"
Sözlerine VitrA'nın kendi sektörünün en önemli kurumlarından biri olduğunu vurgulayarak başlayan TürkSMD Başkanı Yeşim Hatırlı , VitrA'nın mimarlık ortamındaki sosyal sorumluluk projelerine bir yenisini eklediğini belirtti. Daha sonra TürkSMD'nin çalışmalarından ve ilkelerinden söz eden Hatırlı, VitrA Çağdaş Mimarlık Dizisi'nin geçtiğimiz sene TürkSMD ve VitrA işbirliği ile başladığını hatırlattı.
Her sene çağdaş mimarlık bağlamında, farklı konu ve farklı yapı tipolojilerini tartışmaya açmak istediklerini dile getiren Hatırlı, bu yıl ‘turizm ve rekreasyon yapıları'na odaklandıklarını açıkladı. Mevcut serginin tatil kavramını sorguladığını anlatan Hatırlı, Lütfen Rahatsız Etmeyin Sergisi'nin Ekim ayında Ankara'da bulunan Mimarlık Merkezi'ne de taşınacağını vurguladı. Bu yıl, bu sergi kapsamında bir gezi de düzenleneceğini söyleyen Hatırlı, bu konuda çalışmaların devam ettiğini belirtti. Hatılı, gelecek senenin konusunun eğitim yapıları olacağını ifade etti.
"Lütfen Rahatsız Etmeyin, standardize olmuş kült bir malzeme"
‘Lütfen Rahatsız Etmeyin'in herkes tarafından tanına, bilinen bir obje olduğunu belirterek sözlerine başlayan serginin küratörü Ertuğ Uçar , söz konusu objenin tatilcinin içinde bulunduğu modu dışarı yansıtmasını sağladığını anlattı. Lütfen Rahatsız Etmeyin objesinin dünyanın her yerinde aynı olduğunu ve bütün otellerin kapılarında da bulunduğunu anlatan Uçar, "Standardize olmuş kült bir malzeme... Tatil hizmetlerinin aynılaşmasını ifade eden bu obje aynı zamanda kibar bir isyanı anlatıyor; rutinlerin dönüp dolaşıp kendini bulmasına yönelik kült bir isyan" dedi.
Sanatçılara bir kapı açtığını, bu çerçevede de sanatçıların kendi kapılarını açtıklarını belirten Uçar, "Şimdi de sizlerden kendinizi açmanızı istiyoruz" dedi. Sergide beş sanatçının çalışmalarının yer aldığını anlatan Uçar, her çalışmanın bu sergi için üretildiğini ve ilk kez burada sergileneceğini vurguladı. Sergi kapsamında her sanatçı için ayrı bölümler tanımlandığını söyleyen Uçar, yapıt ve mekanın birbirini şekillendirdiğini ve izleyicilerin her yapıtla tanımlı mekanda yalnız kalacağını açıkladı.
Sergi; Metehan Özcan'ın fotoğrafları ve buluntu kartpostalları, Kerem Ozan Bayraktar'ın bilgisayar animasyonları, Nermin Er'in hareketli maketi, Burak Arıkan'ın ağ haritaları ve videoları, Meriç Kara'nın objeleri etrafında , bireylerin tatil mekanı algısını ortaya koyuyor.
İlişkili Haberler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Bu İçeriğe Yorum Yazın