UICB’den Yapının Geleceğine Dair Tüyolar
Burçin Yılmaz
/ 13 Kasım 2008
Vincent Cousin:
Palludio Games video oyunlarının kurucususunuz. Özellikle "Building&Co" adlı video oyununun mesleki eğitimde kullanılması sektördekilere sizce ne gibi faydalar sağlar?
Bence video oyunu ve eğitim arasında bazı paralellikler kurulabilir. Oyun, eğitimi pratik bilgi açısından çok iyi tanımlar. Oyun, bilginin eylem halidir diyebiliriz. Mesela çocukları ele alalım. Çocuklar oyunlarında çok şey öğrenirler. Kumdan şatoları yıkar tekrar tekrar yeniden yaparlar. Bu oyunda da oyuncunun kendi kendini eğitmesi durumu var.
Modellediğiniz bilgisayar oyununu oluşturan yapı sektörü özelindeki rollerden ve bu ağın elektronik çağdaki gelişiminden bahseder misiniz?
"Building&Co" video oyunu gerçek olmayan bir ortamda yer alıyor, boş bir alanda temelleri kazarak inşaata başlıyorsunuz, belli bir bütçe ve belli bir zamanda inşaatı teslim ediyorsunuz. Sizin; saha danışmanı, mimar, insan kaynakları müdürü, teknik danışman, lojistik danışman ve finans danışmanından oluşan bir ekip kurmanız gerekiyor. Ayrıca oyuncunun farklı kaynakları iyi bir şekilde kullanması da gerekiyor. Aynı gerçek hayatta olduğu gibi... Ancak böyle yaparsa oyuncu inşaatı tamamlayabilir.
Yıllarca şantiye mühendisliği proje yöneticiliği yaptıktan sonra oyun tasarlama işine nasıl yöneldiniz?
20 yıl boyunca inşaat sektöründe çalıştım. Son 7 yıldır inovasyon danışmanı olarak da çalışıyorum. Ben kendi işimi de bir oyun olarak algılıyorum. Bir müteahhit olarak bir inşaat simulatörü planlamıştım. Neden böyle bir oyun planlamıyorum diye düşündüm. Bu profesyonellikle toplum arasında bir köprü olabilirdi. Bir başka amaçsa inşaat sektörünün imajını iyiye götürmek istememizdi, böylece genç yetenekleri inşaat sektörüne çekmemiz daha kolaylaştı.
İlişkili Haberler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Bu İçeriğe Yorum Yazın