Çinli Bir Kadının 60 Yıllık 'Ivır Zıvır'ı MoMA'nın Galerisinde
E. Seda KAYIM
/ 17 Temmuz 2009
Song, eşi performans sanatçısı Yin Xiuzhen ile birlikte yürüttüğü ve Pekin üzerinde yoğunlaşan çalışmalarında, çocukluklarına mekanlık eden mahallelerin hızlı çöküşü ve yok oluşundan ilham alıyor. Her iki sanatçı yıkılmış, terk edilmiş yapılardan "çöp" denilebilecek parçalar alarak kamusal yerleştirmeler gerçekleştiriyorlar. Böylelikle bu parçaları "Çinli" bir şekilde ele alıyorlar: Ölmüş ya da yer değiştirmiş, tüm malzemeler onları kullanan ya da onlara dokunmuş insanların hayati özünü kapsar.
İlişkili Haberler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Bu İçeriğe Yorum Yazın