Fellini Draması ile Burle Marx'ın Peyzajı Arasında Bir Rimini: JDS'den Seascape Projesi
mimarizm.com
/ 14 Ağustos 2008
Proje Şeması
Rio de Janeiro'nun ‘trademark'larından olan, Brezilyalı ünlü peyzaj mimarı Burle Marx'ın eseri, Copacabana Sahili boyunca ilerleyen bir yaya şeridi, de Smedt'in projesinin ana ilham kaynağı olmuş. ‘Kamusal' anlamına eş değer hale gelen bu meşhur ve kuvvetli şema, Rimini'de tüm plaj alanını ve onun canlı atmosferini tanımlayan bir başka şemaya dönüştürülmüş. Patinanın üç boyutlu ve kentsel strateji olarak kullanıldığı projede Copacabana'dan gelen eğrisel hatlar yarılıyor; yükseltilen hatlar ise proje programına uygun hacimler haline geliyor. ‘Dalga benzeri' kontürler akıcı mekanlar ortaya çıkarırken, açık kamusal merkezi sıcak ve cana yakın alışveriş caddesine doğru ‘izini belli etmeden' yönlendiriyor.
De Smedt ve ekibi tarafından yaratılan yeni ‘deniz manzarası' (Seascape), yürünebilir bir peyzaj ve %100 kamusal alandan meydana gelmiş. Piknikler ve güneşlenme ihtiyaçları butiklerin üst döşemesinde giderilmek üzere planlanırken, voleybol oyunlarının oynanacağı, kafelerde dedikoduların yapılacağı mekanlar ise ‘dalga'ların arasında kalacak.
Şehri ve plajı tek bir akıcı bölgede kesiştirmeyi amaçlayan ‘Rimini Seascape' projesinin temel geometrisini, iyi düşünülmüş köprüler ve yükseltilmiş döşemelerin oluşturduğu söylenebilir. Söz konusu üç sahil yerleşimi ile sahilin kendisi arasında konumlanan ve yoğun araç trafiği ile sahil-kullanıcı ilişkisini kestiği düşünülen Luongomare Tintori Caddesi'nin de kaldırılması ile, bölge ve çevresi projenin belirlediği yeni ‘kesişme noktaları'ndan algılanabilecek. Araç sirkülasyonundan soyutlanan ve eski kurgusu korunan mevcut yaya sirkülasyonunun yanı sıra oluşturulan plaj promenadı, deniz ve manzaranın ortaya çıkmasına kaynaklık ediyor.
İlişkili Haberler
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Bu İçeriğe Yorum Yazın