Mevsimlerin Mekanı, Mekanın Dili
Filiz Yavuz / 09 Ocak 2009
Zamanı mevsimlere, dünyayı ise mekanlara ayıran Yönetmen Özcan Alper, karşımıza dili “mekan” olan bir film ile; “Sonbahar” ile çıkıyor. Filmin ön planında ölümü ve aşkı anlatıyor Alper, geride ise Hemşin evleri, coğrafya ve Karadeniz insanı akıyor...
Zamanı mevsimlere, dünyayı ise mekanlara ayıran Yönetmen Özcan Alper, karşımıza dili "mekan" olan bir film ile; "Sonbahar" ile çıkıyor. Filmin ön planında ölümü ve aşkı anlatıyor Alper, sisli dağların ağırlığı, dik yamaçların tedirginliği, evlerin yalnızlığı, "Aralık" sıcaklığı, aşkın zamansızlığı ve ölümün nefesi ile birlikte. Geri planda ise doğa-insan ilişkisinin ve Hemşin kültürünün en somut göstergesi olan Hemşin evleri, Karadeniz Sahil Yolu'na kurban edilen coğrafya ve yaşam alanı ranta kurban edilen Karadeniz insanı akıyor.
Özcan Alper'in söylediği gibi; "Sadece 90 kuşağına yakılmış bir ağıt değil Sonbahar; Doğu Karadeniz'in kültürüne, coğrafyasına ve insanlarına da yakılmış bir ağıt aynı zamanda."
Yönetmen Özcan Alper ile filmin mekanları üzerine...
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Bu İçeriğe Yorum Yazın