"Mekanları yaşatan seslerdir"

09 Ocak 2009

Filmde ayrıca mekanları kadraj olarak da kullandığını anlatan Alper, "Karakter cezaevinden çıktıktan sonra dışarıya nasıl adapte olur diye düşünmeye başladım ve kadrajları da öyle seçtim. Pencere pervazlarını, kapı ağızlarını, mekanın kendisini kadraj olarak kullandım. Öyle bir planımın olmamasına rağmen, hapislik hissiri yaratmak için karekterin kabus gördüğü sahnelerde ve F tipinde üst açı kullandım.

Filmde mekanlar kadar seslerin de önemli olduğunu söyleyen Alper, "Mekanları yaşatan seslerdir aynı zamanda. Yağmurun sesi, rüzgarın sesi, ölünün arkasından yakılan ağıtlar, sürekli kendini hatırlatan karganın sesi... Ses olmadan bir mekanı hissedemezsiniz, mekan sanki sesle canlanır" diyor.


Yönetmen Özcan Alper ile filmin mekanları üzerine...
Filmin iki ayrı yüzü
Sonbahar... Sonbahar
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :