“Star Wars İçin Operatörlük Yapmak, Photoshop’un Ortaya Çıkmasını Sağladı”

08 Ocak 2010

Bugün bilim kurgu sinemasından bir örnek sorulduğunda çoğu insanın aklına gelen örnek, Star Wars oluyor. Bu filmin teknik üretim açısından anlam ve önemi neydi acaba?

Öncelikle jenerasyon olarak Star Wars'a çok ilgi göstermiş bir nesle ait olsam da, filmin "fanboy"ları dururken bana laf düşmez gibi geliyor. (gülüyor) Fakat teknik açıdan bildiklerimden biri, filmin yaratıcısı olan George Lucas'ın o zamana kadar kimsenin böylesine büyük çaplı bir filmde kullanmadığı "motion control" kameralar kullandığı yönünde. Bu kamera robotları, maketlerin içerisinde kontrol edilerek gemilerin uçtuğu şeklindeki efektin kotarılmasını sağladı. Veya bir hareketi çok sayıda kez kusursuz şekilde tekrarlayabiliyordu. Bu kameralardan bizim şirketimizde de var. Bir de şöyle ilginç bir şey anlatayım: Thomas ve John Knoll kardeşler, ILM'de (Industrial Light and Magic) George Lucas için çalışan motion control kamera operatörleri; aynı zamanda da ilk Photoshop'u tasarlayan adamlar. Düşünün yani, bilim kurgu sineması için fikirler geliştirirken Photoshop gibi bir programa ulaşıyorsunuz. Üstelik bu adamlar hala ILM'de, yani –bence- dünyanın en büyük ve önemli post prodüksiyon firmasında çalışıyorlar. İşlerin nereye gidebileceğini gerçekten bilemezsiniz.



Star Wars'ta kullanılan bir teknikten söz ettiniz. Bu gibi başka, devrim niteliği taşıyan tekniklerden aklınıza gelenler hangileri?

Bilim kurgu sinemasında görsel efekt tarihi niteliğinde bir şeyden söz edemem tabi; yoksa haddimi aşmış olurum. (gülüyor) Ama mesela son yıllarda oldukça gelişmiş bir teknikten bahsedebilirim. Son dönemin filmlerinden "District 9"da da kullanıldı bu. Orada bir sürü serbest çekilmiş, hareketli kamera görüntüleri var; omuzda, koşarak… Ve o görüntülerin içerisinde üç boyutlu yaratık görüntüleri var, tamamen bilgisayar ortamında üretilmiş olan… Son beş altı yıldan beri çok gelişmiş ve hatta bizim de yetkin şekilde kullandığımız bu yöntem, kamera hareketinin çekimden analiz edilerek üç boyutlu ortamda nerede durduğunu, nereden baktığını tespit etmenizi sağlıyor. Buna da "3D Tracking" deniyor. Böylece kameranızın nerede durduğunu ve bakış doğrultusunu buluyor, üç boyutlu ortamdaki kamera koordinatlarını hesaplatıyor ve o koordinatları animasyon programınızda kullanıyorsunuz. Ve anime edilmiş üç boyutlu karakterinizi gerçek görüntüye oturtuyorsunuz.

Bu kabaca eskiden mavi ekran üzerinde bulunan beyaz "tracker"ların üç boyutlu ortamda bir uygulaması galiba.

Evet, aynen öyle! Ancak bu iş için çok daha fazla sayıda noktaya ihtiyacınız oluyor. Bir kaç "tracking marker"la olmaz tabi… Hatta aslında marker'a da ihtiyacınız yok! Bir sahnenin içinde yer alan zemin dokuları bile bu anlamda kullanılabilir. Tabi bizim için değil, tracking yazılımı için! (gülüyor)


Sinefekt'ten Kuban Altan ile Bilimkurgu Sinemasının Ana Üretim Araçlarından Görsel Efekt Üzerine
1920'ler: Metropolis
1980'ler: Blade Runner
2000'ler: District 9
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Bu İçeriğe Yorum Yazın
Ad Soyad
E-posta
Yorum
Kalan karakter :