1958 Brüksel Dünya Sergisi Hollanda Pavyonu'nun yanında konumlanan Philips Pavyonu tasarımı, firma tarafından mühendisliklerinin ilerleyişini temsil etmek üzere Le Corbusier'ye ihale edilmişti. Proje, ünlü mimarın o dönemdeki çalışanlarından Iannis Xenakis tarafından üstlenildi.
Dönemi için yenilikçi ve olağandışı bir geometriyle, hiperbolik parabol bir strüktür olarak tasarlanan pavyon, Amerikan kompozitör Edgar Varèse'nin gösteriye özel olarak yazdığı "Poème Électronique" (Elektronik Şiir) isimli parça ve bu parça ile herhangi bir senkronizasyon gütmeyen görsel gösteriye ev sahipliği yaptı.
Varèse'nin müzikal parçasının "isim babalığı"nı ise, Philips Pavyonu tasarısı dahilinde ışık, renk, imge, ritim ve sesi kapsayacak bir "şişe içinde şiir" üretmek isteyen Le Corbusier üstlendi.
Yalnızca geometrisi ile değil, aynı zamanda ses kullanımı ile de ilerici bir üretim olarak görülebilecek Philps Pavyonu için Varèse tarafından bestelenen parça, klasik anlamı ile bir "müzik kaydı" olma gayesi gütmeden -Varèse'nin deyimi ile- "özgürleştirilmiş sesler"i bir araya getirmek suretiyle üretildi. Bu, kariyeri boyunca analog müziği evrimleştirmeye çalışan ve kayıtlarına siren sesi sokan, sadece perküsyondan oluşan parçalar yazan 75 yaşındaki Varèse'nin de -bir anlamda- özgürleşmesi idi.
...devamı için ilerleyiniz>>>>>