Hikayeci
04 Eylül 2008
Bir oyununuzda da içine gaz yerleştirilmiş çift katmanlı elektromanyetik camlar kullanıyordunuz ve oyunun zirve yaptığı noktalarda bu şeffaf camlar – yani arayüzler - buzlu cama dönüşüyordu...
Evet Hikayeci de kullandık bunu. Hikayeci'nin çıkış noktası "Geçen Yıl Marienbad'da' isimli bir filmdi. Ama amaç onu olduğu gibi kullanmak değil, dönüştürmekti. Filmi parçalara ayırıp, kendi tasarladığım şekilde o parçalara bölünmüş resmi mekanın içinde dağıtmak istedim. Onun için de çok daha çok yüzeyli bir yere ihtiyacım vardı. Oyuncuları koridorun içine, kolonların arasına, mekanın en kırık yüzeyli noktalarına yerleştirdim. Hatta bir tane de beyaz perde vardı. Projeksiyonun bir kısmını da onun ucuna kıyısına yerleştirdim. Projeksiyonu da sekiz parçaya böldüm; her bir parça kendi çerçevesi içerisinde bir resim oluşturuyordu. Hatta projeksiyon da düzlemsel değil formu bozulmak üzere açılı veriliyordu. Burada da cam kullanmamın sebebi seyirci ile oyuncu arasına mesafe koyarak atmosferi güçlendirmekti - ki atmosfer önemliydi; oyuncunun sesinden yapılan müzik ve filmin etkisi ile mümkün olduğunca yumuşak, kadife gibi olsun istiyordum. Bir de dediğiniz gibi rezistanslı bir cam olması, camın şeffaflaşması, opaklaşması, yarı opak aşamalarını da beraberinde getiriyordu. Bunlar biraz hayalsi, rüyamsı bir atmosfer yaratmaya yardım ediyordu. Ayrıca o parçalar, üzerine düşen resmi zaman zaman kaybedip, netleştirdiğimiz bir yüzey olarak ortaya çıkıyordu. Onun içerisinden tiyatro oyuncusunun var olup yok olması, o çerçeve içerisinde benim oyunu, dolayısıyla filmi yeniden tasarlamama izin veriyordu.
Murat Daltaban ile Tiyatro Mekanının Modern Açılımları Üzerine
Dot'un Oyunları, Dot'un Mekanları
Dot'ta Yeni Sezonun Sürprizleri
Bu Haberi Sosyal Medyada Paylaşın
Yorumlar
Bu İçeriğe Yorum Yazın